پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله23:06 - 1396/10/21

وقتی اراده ویلچرنشینی را بی معنا می کند/ خیز بانوی جانباز 70 درصد پاوه‌ای برای ورود به دانشگاه

اراده و پشتکار که داشته باشی فرقی نمی کند روی صندلی ویلچردار نشسته باشی یا با پاهایی پرتوان قدم بر داری؛ سرمایه ای ارزشمند که بسیاری از جانبازان با معنا کردن آن توانستند در عرصه کار و زندگی مدارج علمی را با موفقیت پشت سر گذارند. "فوزیه زارعی" جانباز 70 درصد یکی از همین شیرزنان است.

به گزارشهزار ماسوله، بانوی جانباز ویلچری که از طریق آموزش از راه دور قصد دارد پس از سپری شدن 31 سال پر از سختی و مشقت از عمرش، دوباره درس خواندن را شروع کند.

 

خانم فوزیه زارعی متولد سال 1349 که در دوران دفاع مقدس به دلیل توپ‌باران شهر نوسود در 30 آبان ماه 65 زمانی که فقط 16 سال داشت قطع نخاع شد و پاهایش از حرکت بازماندند.

 

این بانوی نوسودی که بیش از سه دهه با معلولیت زندگی می کند از مشکلات و سختی هایی می گوید که در این سال ها تحمل کرده، اما هیچ گاه ناامید نشده و هر روز امیدوارتر از دیروز ایام را سپری کرده است.

 

خانم زارعی باوجود آنکه ویلچری است اما محدودیتی برای خود قائل نمی بیند و در سن 47 سالگی با شرکت در طرح جامع قصد دارد گواهینامه پایه نهم را کسب کند تا با اخذ مدرک دیپلم وارد دانشگاه شود.

 

این جانباز 70 درصد می گوید به رشته زبان انگلیسی علاقمند است و می خواهد در دانشگاه در این رشته ادامه تحصیل دهد. او همچنین به ورزش علاقه دارد و باورود به دانشگاه قصد دارد در رشته تیراندازی فعالیت نموده و باحضور در رقابت های ملی و بین المللی برای کشورمان افتخار آفرینی کند.

 

فوزیه زارعی از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاوه در جهت فراهم نمودن شرایط برای گرفتن آزمون های پایه نهم در منزل تقدیر و تشکر کرد و خواستار همراهی و حمایت مسئولین در راستای هموار نمودن شرایط برای ادامه تحصیل خود در دانشگاه شد.

 

این بانوی نوسودی معلولیت را محدودیت نمی داند و با پشتکار و کوششی که دارد می خواهد ثابت کند خواستن توانستن است و اکنون برای دستیابی به خواسته هایش سخت تلاش می کند و مصمم است به آنها دست یابد.

 

مدیر و جمعی از کارشناسان آموزش و پرورش پاوه نيز روز گذشته در جریان بازدید از حوزه‌های امتحانات دی ماه از منزل اين بانوي جانباز 70 درصدي حضور پيدا كردند.