پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله16:55 - 1396/10/23
باحضور فرماندار

مشکلات بخش مرزی باینگان مورد بررسی قرار گرفت

مشکلات بخش مرزی باینگان بررسی وراهکار‌های لازم برای رفع این مشکلات ارائه شد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازخبرگزاری صدا وسیمامرکزکرمانشاه فرماندار پاوه در بررسی طرح‌های روستای تاریخی دودان در خصوص تامین اعتبارمورد نیاز برای تامین آب شرب روستا قول مساعد داد.
در ادامه مسئولان از روستای تین بازدید از نزدیک مسائل ومشکلات این روستا از جمله کمبود آب شرب، مستهلک بودن خانه بهداشت روستا وبازنگری طرح هادی روستا با هدف توسعه آن را بررسی کردند.
تسطیح زمین ورزشی و روشنایی معابر مسیر سراب روستا از جمله مشکلات ودرخواست‌های مردم بود که در این بازدید مورد موافقت قرار گرفت.
فرماندار پاوه قول داد برای رفع مشکل آب شرب روستا‌های دودان و تین در کمیته برنامه ریزی اعتبار مورد نیاز را مصوب کند.
بازدید از روستای زردویی مقصد بعدی فرماندار ومسئولان بود.
بخشدار باینگان هم به خدمات ارائه شده در این روستا اشاره کرد وگفت: اجرای فاز اول بافت روستا شامل دیوار چینی، سنگفرش معابر، بتن ریزی و احداث المان با ۵ میلیارد ریال و اجرای طرح شبکه ولوله گذاری فاضلاب به طول ۲۴۰ متر و اعتبار ۳۷۰ میلیون ریال بوده است.
مقصد پایانی این بازدید‌ها روستای میرعبدلی بود که مهمترین مشکل روستا کمبود آب شرب بود.
فرماندار پاوه گفت: طرح تامین آب شرب روستای میر عبدلی شامل بهسازی چشمه، احداث ایستگاه پمپاژ، خط انتقال، ساخت مخزن و اجرای شبکه داخلی روستا با اعتبار ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلون ریال امسال اجرا وبه بهره برداری می‌رسد.
ایده پور مهمترین انگیزه مردم برای ماندگاری در روستا‌ها را داشتن اشتغال پایدار ودرامد مناسب دانست وبر تلاش مسئولان برای فراهم کردن بستر وزمینه لازم برای اشتغال در روستا‌ها تاکید کرد.