پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:17 - 1396/11/14

دولت بودجه کافی در جهت امدادرسانی به زلزله‌زدگان در اختیار نهادهای امدادرسان قرار دهد

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس گفت: دولت هرچه سریعتر بودجه کافی در جهت امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه در اختیار نهادهای امدادرسان قرار دهد.

به گزارشهزار ماسوله، شهاب نادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درکرمانشاهاظهار داشت: امیدواریم دولت هرچه سریعتر بودجه کافی در جهت امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه در اختیار نهادهای امدادرسان قرار دهد تا امکانات لازم به دست نیازمندان برسد.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه بسیاری از زلزله‌زدگان کرمانشاهی در شرایط بسیار بدی قرار دارند و در دسترسی به آب، برق، استحمام و امکانات گرمایشی با مشکل مواجه هستند.

نادری با بیان این که شهرهای زلزله‌زده هنوز ساماندهی نشده‌اند، افزود: هوای کرمانشاه به شدت سرد است و هنوز برخی از مردم در چادرهایی زندگی می‌کنند که سرما در آنها به راحتی نفوذ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای حتی در دسترسی به ابتدایی‌ترین امکانات زندگی محروم هستند و 70 روز است که استحمام نکرده‌اند عنوان کرد: دولت موظف است به هر روشی از جان کودکانی که در معرض مرگ و سرما قرار دارند محافظت کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه در مورد قطع برق نیز به وزیر نیرو تذکر دادم گفت: به مسئولان اداره برق منطقه گفته‌ام که برق کانکسها را در شرایطی که هوا هنوز بشدت سرد است و مردم از وسایل گرمایشی برقی استفاده می‌کنند قطع نکنند.

وی با اشاره به اینکه مصوبات سفرهای استانی مانند استمهال وام‌ها، سهمیه کنکور و تحویل کانکس به زلزله‌زدگان غرب کشور باید هرچه سریعتر اجرایی شود عنوان کرد: تعادل و توازن منطقه‌ای باید رعایت شود به عبارتی نباید فقیرها، فقیرتر و غنی‌ها، غنی‌تر شوند.

نادری با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه برای طرح بین‌المللی راه‌آهن تهران – بغداد 60 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است، افزود: چرا برای راه‌آهن ساری- رشت 150 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده در حالی که راه‌آهن مذکور طرح بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه منطقه اورامانات از لحاظ شاخصهای چهاربانده بودن راه‌ها رتبه آخر را دارد و این مهم باید برطرف شود بیان کرد: مستمری رزمندگان در منطقه اورامانت همچنین باید به صورت منظم و کافی پرداخت شود.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حل مشکل حوزه گلیم و گبه کرمانشاه نیاز به عزم ملی دارد گفت: زیرا بیش از 20 هزار نفر از مردم این منطقه درگیر این مشکل هستند.