پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله00:51 - 1393/01/16

ارادات مردم اورامانات به دخت نبي مكرم اسلام(ص)

حضرت فاطمه زهرا دختر نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) جایگاه ویژه ای در میان اهل سنت دارد و این احترام و جایگاه ویژه در روایات و همچنین منابع مختلف مکتوب اهل سنت بارها مورد توجه قرار گرفته و بر آن تاکید شده است.

به گزارش خبرنگارهزارماسولهاحترام به اهل بیت رسول اکرم (ص) در میان مسلمانان یکی از اصل مهم و غیر قابل تغییر به شمار می رود و این مهم را می توان در روایاتی که از بزرگان دین اسلام موجود است مشاهده کرد که این احترام و جایگاه در میان مذاهب مختلف اسلامی متفاوت است.
مسلمانان اهل سنت بر اساس روایات از بزرگان دین که نقل می کنند همواره محبتی عمیق و ویژه به اهل بیت پیامبر اسلام (ص) داشته و دارند .
حضرت فاطمه زهرا (س) دخت نبي مكرم اسلام(ص) و به دلیل ارتباط ویژه ای که با رسول خدا داشت و در روایت های مختلفی که حضرت محمد (ص) بر پاک دامنی و جایگاه این بانوی بزرگ تاکید کرده است، نیز در میان اهل سنت از جایگاهی ویژه برخوردار است و به همین دلیل همواره علمای اهل سنت در این بخش نوشته ها و حتی در شرایطی کتاب های متنوعی را به رشته تحریر درآورده اند.
مردم اورامانات نيز همواره ارادت ویژه ای نسبت به خاندان رسول خدا دارند و حضرت فاطمه نیز در این بین دارای جایگاه و شان خاصی است.
حضرت فاطمه زهرا(س) الگویي تمام برای زنان مسلمان در عصر حاضر به شمار می رود، در وصف آن بانوی بزرگ در میان مردم اورامانات و اهل تسنن همین نکته کافی است که امروزه نام بسیاری از زنان و دختران مردم اين مناطق به نام مبارک فاطمه، زهرا و سایر القاب آن بانوی بزرگ نامگذاری شده است.
در روایت های مختلفی نیز نقل شده است به دلیل احترامی که رسول خدا برای حضرت فاطمه قائل بودند سایر اصحاب و پیروان آن حضرت به ویژه خلفای راشدین نیز نسبت به دختر رسول خدا احترام قائل بودند و همواره با احترام از ایشان یاد می شد.
دخت نبی اکرم (ص) به دلیل مطهر بودن و نیز جایگاه ویژه ای که دارند همیشه مورد مدح مردم اين منطقه قرار داشته اند .
در حالی که امروز، جامعه با مشکلات و ناهنجاری های مختلفی مواجه است باید زنان و دختران  به بهترین شکل از رفتار آن بانوی بزرگ به ویژه در حوزه حجاب و عفاف الگوبرداری کرده و این ویژگی های منحصر به فرد را به نسل جوان انتقال داد.