پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله22:53 - 1394/02/02

دو خبر از شهرستان پاوه

به منظور ارج نهادن به مقام کارگران و تکریم این قشر زحمت کش اولین جلسه ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان پاوه روز سه شنبه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، و به نقل از ایرنا فرماندار پاوه در این جلسه با قدردانی از زحمات کارگران گفت: چرخهای توسعه و پیشرفت جامعه با دستان پرتوان کارگران به حرکت در می آید و وظیفه ما بوسه زدن بر این دستها و تکریم و تجلیل صاحبان بی ادعای این دستان است.

پرویز ایده پور با بیان اینکه تنها مرجع برنامه ریزی، تصمیم گیری و اجرای برنامه های گرامیداشت هفته کارگر در پاوه ستاد بزرگداشت هفته کارگر است افزود: خارج از برنامه ها و تصمیمات این ستاد هیچ برنامه و حرکت دیگری جنبه قانونی ندارد.

شهرستان پاوه با جمعیتی بالغ بر 59 هزار نفر حدود 10 هزار کارگر بیمه شده و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی دارد که 6 هزار نفر آنها در طرحها و پروژه های عمرانی شاغل هستند و مابقی در طرحها و کارگاه های کوچک فعالیت می کنند.

 

***

پاوه - در نشستی با حضور مسوولان راهکارهای حفاظت از منابع ملی و محیط زیست شهرستان پاوه بررسی شد.

فرماندار پاوه در این نشست نبود نظارت و بازرسی را ازعوامل مؤثر در تجاوز به منابع ملی و تخریب محیط زیست برشمرد و گفت: مسوولان ادارات ذیربط باید با نظارت و بازرسی مستمر و شبانه روزی و مراقبت از منابع ملی و محیط زیست محیطی کاملا ناامن را برای متجاوزان به منابع ملی و تخریب کنندگان محیط زیست فراهم کنند.

پرویز ایده پور افزود: مسوولان باید با مراقبت و نظارت یک محیط امن، سالم و دارای آرامش را برای بهره بردن مردم از طبیعت زیبا و خدادادی شهرستان ایجاد کنند.

جانمایی و مشخص کردن محلی برای انباشته شدن و دفن شدن نخالهای ساختمانی شهر، همکاری مسوولان با دوستداران محیط زیست در پاکسازی تفرجگاه سردره، تعیین تکلیف محل ساختمان مخروبه آموزش و پرورش و مرکز بهداشت سابق شهر پاوه توسط شهرداری، شورای اسلامی شهر، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان، آب و فاضلاب و بخشداری مرکزی به منظور تبدیل این دو محل به مکان تجمع های شهرستانی و فضای سبز و پارک ورزشی تا 15 روز آینده از مصوبات این نشست بود.

شهرستان پاوه با داشتتن حدود 77 هزار هکتار منابع ملی و سرسبز و 59 هزار نفر جمعیت از شهرستانهای زیبای استان کرمانشاه به لحاظ طبیعت بکر و منحصر بفرد است.