پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله23:27 - 1394/03/26

تخريب 6 قطعه از باغات تفرجگاه بيدميري شهرستان پاوه

طبق ملاحظات شوراي طرح صیانت از منابع طبیعی، 6 قطعه از باغات و زمين هاي تفرجگاه بيدميري تخريب و با خاك يكسان شدند.

به گزارشهزار ماسوله،طبق ملاحظات شوراي طرح صیانت از منابع طبیعی، 6 قطعه ازباغات و زمين هاي تفرجگاه بيدميري تخريب و با خاك يكسان شدند.

بنا بر اخبار و گزارشات رسيده به اين پايگاه خبري با بررسي هاي به عمل آمده اداره منابع طبيعي شهرستان پاوه مبني بر غير قانوني بودن 6 قطعه از زمين و باغات واقع در تفرجگاه بيدميري (زل) به مساحت 6 هزار متر مربع، امروز اين باغات بنا به حكم قضايي تخريب و اقدامات قانوني انجام داده شد.

در رابطه با تعداد قطعات واگذار شده به اشخاص جهت احداث باغات در اين محدوده ، تعدادي اسناد صادر شده است و در كنار آن ، افرادي که زمين و باغات آنان با صدور اسناد و مجوز انجام نگرفته است؛ مشخص شده و به تخريب آن باغات اقدام شد.

زمين هاي منابع طبيعي در اين منطقه صرفا زمين هايي پوشيده از بوته است كه امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌های چرای دام را فراهم نموده است، و افرادي خواه با سند خواه بدون سند اقدام با احداث باغ و كشتاورزي در اين محدوده نموده اند.

بر اساس اين گزارش افرادی که اقدام به ايجاد باغ و ويلا در زمين هاي متعلق به اداره منابع طبیعی نمايد و در این اراضی بدون داشتن مجوزهای قانونی شروع به ساخت وساز کنند، به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.