پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:09 - 1394/05/17

فرماندار پاوه: آتش سوزی مراتع و جنگلهای پاوه مهار شد

فرماندار پاوه گفت: با تلاش نیروهای مردمی، انجمن های دوستدار طبیعت شهرستان مریوان در استان کردستان و اعضای ستاد بحران پاوه آتش سوزی مراتع و جنگلهای این شهرستان مهار شد.

به گزارشهزار ماسوله، پرویز ایده پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش سوزی مراتع و جنگلهای پاوه در ارتفاعات روستای نجار از توابع بخش مرکزی ساعت 12/30 روز جمعه آغاز شد که با تلاش مردم روستا، پرسنل منابع طبیعی و اعضای ستاد بحران در ساعت 19/30 عصر همان روز مهار شد.
فرماندار پاوه گفت: به دلیل وزش باد، آتش سوزی در این نقطه که دارای جنگل های متراکم و مراتع غنی است در اوایل بامداد امروز شنبه دوباره شعله ور شد که بلافاصله جلسه ستاد بحران شهرستان تشکیل و اعضا به اتفاق به منطقه اعزام شدند.
رییس ستاد بحران پاوه افزود: آتش سوزی با حضور نیروهای مردمی روستای نجار، اعضای انجمن دوستداران محیط زیست مریوان و اعضای ستاد بحران شهرستان پاوه در ساعت 11 امروز بطور کامل مهار شد
فرماندار پاوه میزان جنگل و مراتع دچار حریق را در این آتش سوزی بیش از یکصد هکتار اعلام کرد و گفت: میزان خسارت وارده به این جنگل و مرتع حدود 50 درصد است.
ایده پور دلیل آتش سوزی را در این فصل از سال وجود مراتع فراوان وغنی و عدم وجود دامداری سنتی عنوان کرد.
شهرستان پاوه بیش از 76 هزار هکتار منابع ملی شامل جنگل و مرتع دارد که به این دلیل یکی از شهرستانهای زیبای استان وحتی کشور است.