پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:32 - 1394/07/21

برگزاری نشست هم اندیشی دوستداران گردشگری و محیط زیست در باینگان

نشست هم‌اندیشی دوستداران گردشگری و محیط زیست که در منطقه گردشگری «میگوره» بخش باینگان با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه ، فرماندار پاوه و سایر مسئولین ادارات پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: منطقه اورامانات با داشتن قابلیت‌های بالای جذب گردشگر می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود.

علی فعله‌گری اورامانات را یکی از محورهای اصلی توسعه گردشگری استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: وجود مناطق بکر و جاذبه‌های طبیعی و توریستی، این منطقه را به مکان مناسبی برای جذب اکوتوریسم بدل کرده است.

وی توسعه گردشگری در این منطقه را نیازمند سرمایه‌گذاری‌های متعدد، ایجاد زیرساخت‌ها و فعالیت‌های تبلیغی و بازاریابی دانست.

فعله‌گری بر ضرورت حفظ حریم منظری منطقه اورامانات و حمایت دولت برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه تأکید کرد و از پیگیری برای ثبت جهانی حریم منظری اورامانات خبر داد.

فرماندار شهرستان پاوه نیز در این نشست اظهار داشت: گردشگری امروز به یک صنعت تبدیل شده است و با نگاه کاملاً اقتصادی باید به آن پرداخته شود.

پرویز ایده پور با بیان اینکه مردم اورامانات و شهرستان پاوه به لحاظ سنتی همواره پذیرای گردشگران فراوانی بوده است، تصریح کرد: گردشگری به‌ صورت صنعتی و اقتصادی در این منطقه وجود نداشته است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های بالای روستای «زردویی» از توابع شهرستان پاوه افزود: تا پایان امسال این روستا به‌ عنوان نخستین روستای بدون بیکار کشور معرفی می‌شود.

ایده‌پور با بیان اینکه برنامه‌های توسعه اقتصادی در این روستا توسط خود مردم صورت می‌گیرد، افزود: دارا بودن نیروهای فکری توانمند، استقبال مردم و موقعیت جغرافیایی مناسب از جمله فاکتورهای انتخاب این روستا برای چنین طرحی بود.

وی پتانسیل‌های منطقه در زمینه جذب اکوتوریسم را متذکر شد و ادامه داد: برای نخستین‌بار در ایران اتاق فکر روستا به‌ منظور برنامه‌ریزی و پیگیری امور در روستای زردویی شکل گرفته است.

فرماندار پاوه با اشاره به فعالیت‌های ساکنان روستای زردویی پاوه در عرصه صنایع‌ دستی و محصولات کشاورزی گفت: امیدواریم با همت روستاییان این روستا را به الگویی موفق برای دیگر روستاها در زمینه ایجاد اشتغال تبدیل کنیم.

 

با تشكر از آقاي فاروق ميرزايي در ارسال تصاوير