پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:09 - 1394/09/09

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس نودشه و نوسود

همزمان با سراسر كشور مانور زلزله و ایمنی در مدارس شهر نودشه و نوسود با موضوع “مدرسه ایمن- جامعه ناب‌آور” برگزار گرديد.

به گزارشهزار ماسوله، همزمان با سراسر كشور مانور زلزله و ایمنی در مدارس شهر نودشه و نوسود با موضوع “مدرسه ایمن- جامعه ناب‌آور”  برگزار گرديد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه نوسود هدف از برگزاری این مانور را ارتقاء سطح آمادگی دانش آموزان و مدیریت بحران در زمان بروز حوادث عنوان کرد و در ادامه افزود: برای کاهش تلفات و آمادگی دانش آموزان در زمان بروز حوادث لازم است آموزش های لازم در خصوص نحوه پناه گیری در نقاط امن، رسیدگی به مصدومان، بازگشت امنیت و آسایش پس از بحران و اطفاء حریق به دانش آموزان ارائه گردد.

منصور وهابی برگزاری مانور زلزله را که در واقع مانور شبیه سازی شرایط بحرانی است، به منظور کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله در مدارس ضروری دانست و در ادامه گفت: باتوجه به ضرورت امر این مانور در ۲۴ واحد آموزشی منطقه و در آموزشگاه های حضرت زینب نوسود و شهیدحاجی نودشه بصورت نمادین و باحضور مسئولین برگزار گردید.

وهابی در خاتمه افزود: برگزاری این مانور می تواند مکمل برنامه های سازمان های مدیریت بحران و هلال احمر باشد و این ظرفیت ها به عنوان زیرشاخه های مجموعه های مذکور در کوچک ترین واحدهای همسایگی نفوذ نموده و با توجه به اطمینان مردم به مدارس، از اثربخشی خوبی برخوردار باشند.

 

در پایان اين مانور نيز حاج ماموستامباركشاهي در ارتباط بافضيلت علم واخلاق براي دانش آموزان سخنانی را بیان نمود.