پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله01:21 - 1394/09/10
شهرياري خبر داد:

گردنه تته مسدود شد/بسته شدن مسير ارتباطي پاوه-مریوان

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما از مسدود شدن مسیر ارتباطی پاوه-مریوان در گردنه تته خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما از مسدود شدن مسیر ارتباطی پاوه-مریوان در گردنه تته خبر داد.

ابراهیم شهریاری افزود:از دیشب به دلیل شدت بارش باران و برف در ارتفاعات ، مسیر ارتباطی شهرستان پاوه به مریوان در گردنه تته مسدود شد.

وی گفت:به دلیل بارش برف زیاد در ارتفاعات به مقدار بیش از یک متر، مسیر گردنه تته که در روزهای اخیر نیز بازگشایی شده بود ، مجددا بسته شد.

وی ادامه داد: چندی پیش که مسیر ارتباطی گردنه تته با بارش برف سنگین در ارتفاعات مسدود شده بود، و بدلیل شروع آبگیری سد داریان نیز که منجر به بسته شدن مسیر ارتباطی جایگزینی پاوه - مریوان در روستای هجیج و اورامان شد؛ در هفته گذشته با تلاش نیروهای راهداری گردنه تته را موقتا بازگشایی کردیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون بارش برف در گردنه تته جریان داشته و امکان تردد در این محور امکان پذیر نیست تصریح کرد: در ناحیه پشت سد داریان نیز که محور ارتباطی این دو شهرستان در روستای هجیج است، با آـبگیری سد داریان نیز بسته شده است.

شهریاری گفت: هم اکنون تردد به شهرستان مریوان از پاوه امکان پذیر نیست و باید هرچه زودتر جاده پشت سد داريان كه روستاي هجيج را به هورامان متصل مي نمايد احداث شود.

وی با تاکید بر لزوم وجود این جاده جهت تردد مسافران گفت: بیش از پنج ماه در سال محور ارتباطی پاوه - مریوان در گردنه تته بدلیل بارش برف مسدود است.

رئیس اداره راه و شهرسازی در پايان امكان تردد به مريوان را، از راه سنندج عنوان كرد و خاطر نشان ساخت: مسیر جایگزینی پاوه مریوان که از پشت سد داریان عبور خواهد کرد ، بدليل احداث يك پل ارتباطي در روستاي ناو به سمت سلين و بلبر و در نهايت هورامان كه به مدت حدود بيست روز به طول مي انجامد مسدود است.