پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله23:07 - 1394/10/22

مرحله دوم طرح تعریض جاده شمشیر به پاوه آغاز شد

رئیس اداره راه و شهرسازی پاوه گفت: عملیات اجرایی مرحله دوم طرح تعریض، بهسازی و آسفالت راه روستای شمشیر به پاوه آغاز شد.

به گزارشهزار ماسوله، ابراهیم شهریاری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: این طرح شامل تعریض، بهسازی و آسفالت راه روستای شمشیر به شهر پاوه به طول پنج کیلومتر است که گام اول آن به طول 2/5 کیلومتر به میزان 50 درصد پیشرفت فیزیکی اجرا شده است.
وی با بیان اینکه این مسیر از حادثه خیزترین نقاط شهرستان پاوه است گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای کل طرح 40 میلیارد ریال است که تاکنون 17 میلیارد ریال آن مصوب شده است.
شهریاری با اعلام اینکه این اعتبار از محل ماده 180 مصوب شده است افزود: در صورت تخصیص کامل شاهد رشد و پیشرفت قابل ملاحظه طرح خواهیم بود.
وی با بیان اینکه مدت زمان اجرای طرح را با توجه به محدویتهای اعتباری سه ساله تعریف کرده ایم گفت: با اختصاص به موقع اعتبارات پروژه تا سال 96 به اتمام خواهد رسید.
شهریاری با اشاره به اهمیت این طرح در رفع نقاط حادثه خیز و ایجاد تحول در شهر پاوه اظهار کرد: با اجرای طرح هشت متر به عرض جاده افزوده شده و بسیاری از مشکلات مردم هفت روستای این مسیر حل خواهد شد.
رئیس اداره راه و شهرسازی پاوه مهمترین مشکلات و موانع سر راه اجرای طرح را وجود تأسیسات خدماتی در حریم راه و بعضی مشکلات اجتماعی اهالی روستاهای مسیر طرح عنوان کرد.
فرماندار پاوه نیز به ایرنا گفت: اداره راه و شهرسازی هماهنگی لازم را در راستای جابجایی تأسیسات خدماتی انجام داده و ادارات ذیربط ملزم به جابجایی هستند.
پرویز ایده پور با اشاره به اینکه مشکلات زیادی در مسیر اجرای طرح داریم افزود: تمام خدماتی که به شهر پاوه داده می شود اعم از گاز، برق، آب و فیبرنوری و مخابرات در مسیر تعریض این راه قرار دارد که کار را برای مجریان کمی سخت کرده است.
فرماندار پاوه اظهار امیدواری کرد با هماهنگی های به عمل آمده بین دستگاه های اجرایی در اجرای این طرح بتوانیم بدون کمترین مشکل و قطع خدمات به مردم عملیات تعریض این مسیر را که از خواسته های دیرینه مردم است به انجام برسانیم.
شهرستان پاوه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.