پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله23:31 - 1394/12/28

پاوه؛ آماده پذیرایی از مهمانان نوروز

شهرستان پاوه با طبیعت بکر و زیبا و وجود آثار تاریخی و طبیعی آماده است تا استقبالی گرم و خاطره انگیز از مهمانان نوروزی داشته باشد.

به گزارشهزار ماسوله، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه در این مورد به خبرنگار ایرنا، گفت:70 منزل استیجاری و 17 مهمانسرای اداری را برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی آماده کرده ایم.


هادی شریفی روز جمعه، اظهار کرد: تعداد زیادی از این واحدهای استجاری در روستاهای هدف گردشگری شهرستان پاوه قرار دارند که در قالب دهکده آرامش آماده شده اند.


دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان پاوه، افزود: تعداد 12 سیاه چادر نیز در ورودی های این شهرستان برپا شده که محل برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و نقاشی با محوریت صنایع دستی و گردشگری می باشد.

 

شریفی به ظرفیت های گردشگری، آثار تاریخی و اماکن زیارتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهر پاوه ملقب به هزار ماسوله، شهرهای نوسود و نودشه، روستاهای هجیج، شمشیر، خانقاه، داریان، دریاچه های سد داریان و سد هیروی، غار سنگی و دست ساز خالو حسین در روستای میگوره بخش باینگان، مناطق مره خیل باینگان، آتشکده پاوه و ارتفاعات پوشیده از برف دالانی از جمله جاذبه های گردشگری در شهرستان پاوه می باشد.

 

** هلال احمر پاوه آماده خدمات رسانی

 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه هم از آمادگی این جمعیت در ایام تعطیلات نوروز، خبر داد و گفت: این جمعیت با استفاده از چهار خودرو و 40 امدادگر آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی است.


مسعود حسینی افزود: جمعیت هلال احمر پاوه با 2 اکیپ امداد و نجات و نیز همکارانی که در ورودی شهر به مسافران و گردشگران راهنمایی های لازم را در زمینه های مختلف ارائه می دهد، خود را برای روزهای نوروز آماده کرده است.

 

حسینی ادامه داد: یک گروه دیگر از همکاران جمعیت هلال احمر پاوه با استقرار در سه راهی سریاس و باینگان، پایگاه امداد جاده ای را مدیریت می کنند تا در مواقع لزوم و نیاز به مسافرانی که خودروی آنها دچار مشکل فنی یا احیانا سانحه جاده ای می شوند، به کمک آنها بشتابند.

 

** آمادگی راهداران پاوه

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه هم از آمادگی و استقرار چهار اکیپ راهداری در راهدارخانه های سریاس (محور پاوه-روانسر)، راهدارخانه شهر پاوه، راهدارخانه مره خیل در محور باینگان و راهدارخانه سه راهی شهدا در محور نوسود- نودشه و پاوه خبر داد.

 

ابراهیم شهریاری افزود: 35 نفر از نیروهای این اداره با اسفاده از 20 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در این محورها آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

 

شهریاری با بیان اینکه همه راه های اصلی و فرعی شهرستان برای تردد مسافران و گردشگران آماده می باشد، اظهار کرد: یک اکیپ امداد خودرویی نیز با گشت در مسیرها و محورهای مواصلاتی این شهرستان، آماده است تا به مسافران و گردشگرانی که خودروی آنان در این مسیرها دچار نقص فنی یا مشکل شود، کمک کنند.