پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:52 - 1395/02/08

همایش ارتقای باورهای دینی و بینش سیاسی در دبیرستان معلم پاوه برگزار شد

همایش ارتقای باورهای دینی و بینش سیاسی با حضور امام جمعه پاوه در دبیرستان معلم پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در این همایش که به صورت نشست پرسش و پاسخ در دبیرستان معلم این شهر برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از بانیان این همایش اظهار کرد: پیامبر بزرگوار اسلام (ص) همواره به جوانان علاقه داشت، و همواره وصیت آن بزرگوار توجه به جوانان بود.

 

ماموستا ملا قادر قادری افزود: جوانان در طول تاریخ همه انقلابات ، چه انقلاب پیامبر بزرگوار اسلام و چه انقلاب در ممالک سرمایه داری و اصلاح طلبی، نقش داشته اند.

 

وی گفت: علی الخصوص در انقلاب اسلامی ایران ، حضور جوانان در صف اول راهپیمایی ها ، حقیقتا لرزه به نظام طاعوتی و مسئولین وارد کرد.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلام(ص) ادامه داد: پیامبر می فرمایند: در ابتدای دعوت به دین اسلام و رسالت، تنها جوانان مکه از این دعوت پشتیبانی کردند و باید با آنها با احترام برخورد شود.

 

ماموستا ملا قادر قادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلام(ص)گفت: انسان باید زمانه شناس باشد و از اوضاع سیاسی و اجتماعی اطراف خود آگاه بوده و از ارشادات بزرگان خود بی بهره نباشد.

 

وی افزود: کسی که زمانه شناس نبوده و از اوضاع اطراف خود آگاه نباشد،هم سقوط فکری و هم سقوط جسمی را به دنبال دارد.

 

وی با بیان اینکه موقعیت امروز فرزندان و جوانان ما نسبت به موقعیت زمانه پدران خود متفاوت است تصریح کرد: در این روز بحرانی اگر ما نتوانیم جوانان را هدایت و به سرقله دانش و معرفت برسانیم ، قطعا سقوط خواهند کرد.

 

امام جمعه پاوه با اشاره به وجود ناامنی در کشورهای اطراف و با بیان اینکه دشمن همواره به انحراف جوانان ما به شیوه های مختلف تلاش می کند اظهار کرد: جوانانی که گریبانگیر برخی از جریانات و گروههای تکفیری شده اند، تنها سوخت مصیبت جنگ و ناامنی و مصالح دیگران می شوند.

 

ماموستا ملا قادر قادری هر گونه سوال را کلید دانش عنوان کرد و در ادامه به سوالات سیاسی و دینی این دانش آموزان پاسخ داد.

 

مدیر دبیرستان معلم پاوه نیز ضمن تشکر و تقدیر از حضور امام جمعه پاوه و مهمانان در این نشست اظهار داشت: همواره دانش آموزان این دبیرستان از دانش آموزان برتر و نمونه بوده اند که هر ساله ما شاهد موفقیت انها در مقاطع تحصیلی بالاتر هستیم.

 

همایون رشیدی افزود: خوشبختانه کمتر آسیبی را هم، از این دانش آموزان ندیده ایم.

 

وی سه دلیل را برای برتری این دانش آموزان بیان کرد و گفت: مطیع بودن آنان از دستورات تربیتی و دینی امام جمعه محترم پاوه، رزق و روزی حلال خانواده های آنها و تلاش و زحمات چندین ساله دبیران و همکاران این آموزشگاه باعث شده است که دانش آموزان ما در هر زمینه برتر باشند.