پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله02:01 - 1395/05/07

ماموستا قادری: اگر برای اسلام جذب نداریم، وسیله دفع نیز نباشیم

ماموستا قادری در همایش منادیان وحدت که در پاوه برگزار گردید، با تأکید بر لزوم هیشاری در این برهه حساس، افزودند: باید با نگاهی ریزبینانه در ایجاد وحدت و مودت در بین مسلمانان شیعه و سنی بکوشیم و اگر جذب و جلب برای اسلام نداریم سبب و وسیله اسلام هراسی و دفع هم نباشیم.

به گزارشهزار ماسوله، در همایش منادیان وحدت که باهمت سازمان تبلیغات اسلامی، اداره آموزش‌وپرورش و ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه و با حضور معاون پارلمانی سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرکل ادیان و فرق و مذاهب و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی استان‌های کرمانشاه و کردستان و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن اداره ارشاد اسلامی برگزار گردید به پیچیدگی‌های عصر حاضر اشاره کردند و گفتند: عصر ما عصری پیچیده و متفاوت با تمامی عصور است امروز دین اسلحه همه ما شده و به نام دین همدیگر را می‌کشیم و دفن می‌کنیم و عمل ما وسیله‌ای برای اسلام هراسی شده است.

 

ماموستا قادریبابیان اینکه هر نوع سب و اهانت به دیگران، اهانت به خودماست، افزودند: امروزه شاهدیم که اسلام هراسی وظیفه روزانه شده و الله‌اکبر وسیله‌ای برای کشتن و ریختن خون دیگران گردیده و اسلحه‌ای شده که هم ظالم و هم مظلوم از آن استفاده می‌کنند.

 

امام‌جمعه پاوهبخش عظیمی از تفرقه مسلمانان را حاصل و ثمره تندروی گروه داعش عنوان کردند و گفتند: هرچند گروهک داعش در آینده‌ای نه‌چندان دور از بین خواهند رفت اما تا یک قرن دیگر نیز شاهد پس‌مانده‌های این جریان اسلام هراسی و تفرقه بین شیعه و سنی و علمای اهل طریقت و شریعت و روشنفکران جدید و قدیم خواهیم بود.

 

ویبا تأکید بر لزوم هیشاری در این برهه حساس، افزودند: باید با نگاهی ریزبینانه در ایجاد وحدت و مودت در بین مسلمانان شیعه و سنی بکوشیم و اگر جذب و جلب برای اسلام نداریم سبب و وسیله اسلام هراسی هم نباشیم.

 

ماموستا قادریلازمه این عصر و مبارزه با تفکرات انحرافی را داشتن الگوی مناسب دانستند و گفتند: خداوند در قرآن کریم پیامبر اسلام را الگو برای بشریت معرفی کرده است. این اسوه بزرگوار با بصائر و دلایل و رحمت جلو آمد و از اعراب شبه‌جزیره عربستان که به فرموده قرآن " الاعراب اشد کفراً و نفاقاً " بودند انسان‌هایی ساخت که اسلام را به آن‌طرف ماوراءالنهر و قازان روسیه و از جبل‌الطارق به جنوب فرانسه و استانبول و قسطنطنیه رساندند

 

ایشانافزودند: امروزه ما با بهره‌گیری از الگوهای نامناسب مسیرمان را جدا کرده‌ایم و در دعوت خود اشتباهات زیادی مرتکب می‌شویم و اسلام هراسی ما بیش از دعوت به اسلام است و دعوت را غیرازآن دعوتی کرده‌ایم که پیامبر بزرگوار به ما امر فرموده است.

 

امام‌جمعه پاوهدر بخش دیگری از سخنان خود به بررسی بصائر و بصیرت پرداختند و گفتند: بصائر جمع بصیرت و از دیدگاه علمای دین بصیرت همان باورهای دینی است لذا باید همان‌گونه که با چشم خود اشیاء را می‌بینیم و رنگ‌های سیاه‌وسفید و خاکستری و قدبلند را از کوتاه و تفاوت اجناس مختلف را با چشمانمان تشخیص می‌دهیم با چشم قلب خود همانند قوه بینایی تشخیص داشته باشیم که اگر چنین باشیم اهل بصیرت هستیم

 

ایشانمردم شریف پاوه و اورامانات را اهل بصیرت عنوان کردند و گفتند: مردم این منطقه از ایران اسلامی در طول 37 سال از عمر انقلاب اسلامی همواره یارو همکار جمهوری اسلامی بوده و دوشادوش با روحانیت در مدرسه انقلاب اسلامی درس بصیرت را فراگرفته و برای اعتلای نام مقدس الله زحمات فراوانی را متحمل شده‌اند

 

ماموستا قادریدر قسمتی دیگر از سخنان خود به پنجم مرداد سالروز تجلیل از رزمندگان عملیات مرصاد و روز ملی کرمانشاه اشاره کردند و گفتند: در پنجم مرداد سال 1367 منافقین به‌قصد اشغال تهران، استان کرمانشاه را مورد تعرض قراردادند اما مردم غیور ما و زنان و مردان بصیر و آگاه اسلحه به دوش گرفتند و ضمن حفاظت از کیان جمهوری اسلامی عملیات منافقین را دفع کردند و امروز ما ضمن احترام و تجلیل از شهدای مرصاد برای کسانیکه آن روز سینه خود را سپر کردند و با حرف و قلم و سینه خود نقش ایفا کردند ممنون و سپاسگزاریم.

 

امام‌جمعه پاوهدر پایان حفظ مردم را از مهم‌ترین اصول حکومت‌داری عنوان کردند و گفتند: مردم همیشه در انقلاب‌ها نقش داشته‌اند و در کودتای اخیر ترکیه اگر حضور مردم نبود امروزه شاهد حکومت گروه آتاتورک بر مردم این کشوربودیم. لذا می‌طلبد مسئولان ما مردم را راضی نگه‌دارند و آنان را حفظ کنند و در مقابل مردم شهرستان پاوه نیز که مردمی مرزدار هستند همیشه بوده‌اند و هستند و انشاء الله خواهند بود.

 

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی اورامانات نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از بانیان نشست اظهار کرد: برنامه امروز برآیند زحمات فرمانده سپاه ناحیه پاوه، نمایندگی ولی فقیه و مدیر آموزش و پرورش پاوه است.

 

حاج آقا کرمی افزود: پاوه همچون نگینی در اورامانات است که به واسه چهره های فرهیخته از اندیشمندان و روحانیون و در راس آنها جناب حاج ماموستا ملا قادر قادری اکنون در کل کشور خوب می درخشد.

 

وی با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب گفت: امروز جهت مودت و دوستی برادران اهل تشیع و تسنن در کنار هم جمع شده ایم.

 

در ادامه معاون پارلمانی سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم و با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: سه عامل فرهنگ، اقتصاد و علم و دانش از عواملی است که معظم له به عنوان افزایش اقتدار از آنها نام می برد.

 

حاج اقا نوری زاده افزود: با تاکیدات دین اسلام و پیگیری های بعد از انقلاب با ارزش نهادن به علم و توسعه اکنون به دستاوردهای خوبی رسیده ایم.

 

وی با بیان اینکه وظیفه همه ما نسبت به قران عمل به آن است گفت:قرآن، بهترین وسیله برای بصیرت افزایی، هدایت و برای کسانی که اهل تقوا باشند می باشد.

 

حاتمیان، مدیرکل ادیان و فرق و مذاهب و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی استان‌ و فرخ زاده نماینده آستان قدس رضوی نیز از دیگر کسانی بودند که در این مراسم به ایراد سخنانی پرداختند.