پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:26 - 1395/05/30

مستند «با خدا می‌رقصم» در دو جشنواره‌ی جهانی

مستند «با خدا می‌رقصم» به کارگردانی هوشنگ میرزایی به جشنواره ای در فرانسه و همچنین کردستان عراق دعوت شد.

به گزارشهزار ماسوله، فیلم مستند «با خدا می‌رقصم» ساخته‌ی هوشنگ میرزایی به بخش مسابقه‌ی دهمین جشنواره‌ی «آنو رو آبرو» فرانسه و بخش غیررقابتی چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی «دهوک» در کردستان عراق راه پیدا کرد و کارگردان این اثر نیز برای نمایش فیلم و جلسه پرسش و پاسخ در این رویدادها حاضر می‌شود.

 

این مستند روایتگر زندگی پیرمرد نابینای اهل پاوه است که خیاطی می‌کند و از این راه امرار معاش می‌کند. او با وجود این که نمی‌بیند سوزن نخ می‌کند و پارچه را برش می‌دهد و از راه درآمد خیاطی توانسته که یک باغ زیبا بخرد و با امید و روحیه شادی که دارد بر ناتوانی جسمی‌اش غلبه می‌کند

.

فیلم «با خدا می‌رقصم» جایزه بهترین فیلم مستند از نگاه تماشاگران در دهمین جشنواره مستند «میرادس داک» اسپانیا، جایزه بهترین فیلم مستند نهمین جشنواره‌ی «یاهورینا» بوسنی و هرزگوین، جایزه‌ی بهترین فیلم مستند سیزدهمین جشنواره‌ی فیلم کوتاه و مستند صربستان، جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه بالای ۳۰ دقیقه جشنواره «کلگری» کانادا و نامزدی بهترین مستند انجمن منتقدان سینمای ایران را نیز به خود اختصاص داده است.

 

همچنین فیلم‌های «سونیتا» ساخته‌ی رخساره قائم‌مقامی و فیلم «بَرد» ساخته‌ی حمید جعفری نیز در بخش مسابقه دهمین جشنواره آنوروآبرو فرانسه حضور دارند. این جشنواره از ۲۳ مهرماه آغاز می‌شود و اول آبان به پایان می‌رسد.

 

فیلم‌های «سونیتا» در بخش فیلم‌های بلند، «با خدا می‌رقصم» در بخش نیمه‌بلند و «برد» نیز در بخش فیلم‌های کوتاه دهمین جشنواره‌ی سینمایی «Ânûû-rû Â boro» به نمایش در می‌آیند.

 

در بخش فیلم‌های بلند این جشنواره ۱۳ فیلم، در بخش کوتاه ۹ فیلم و در بخش نیمه‌بلند نیز هفت فیلم از میان چهار هزار فیلم ارسالی از ۴۶ کشور دنیا، برای مسابقه انتخاب شده‌اند.

 

این جشنواره‌ی سینمایی درجزیره کالدونیا در اقیانوسیه برگزار می‌شود و از مناطق تحت حکومت فرانسه در نزدیکی استرالیاست که به بهشت جزایر دنیا معروف است.