پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:59 - 1395/06/23
فرمانده هنگ مرزی پاوه:

بیش از 30 میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز شوشمی کشف و ضبط شد

فرمانده هنگ مرزی پاوه گفت: بیش از 30 میلیارد ریال کالای قاچاق با تلاش نیروهای مرزبانی در مرز شوشمی این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارشهزار ماسوله، سرهنگ حجت اله کریمی روز سه شننبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ با بیان اینکه مقابله با قاچاق و ورود و خروج غیرمجاز کالا بطور جدی در دستور کار مرزبانی قرار دارد؛ افزود: کالاهای کشف شده شامل انواع لاستیک خارجی، پارچه، رسیور ماهواره، لوازم آرایشی، پوشاک، کیف و کفش، محصولات کشاورزی و باغی است.


وی اظهار کرد: در این ارتباط تعدادی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.


فرمانده هنگ مرزی پاوه از هم افزایی مطلوب مرزبانی با دیگر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی خبر داد و گفت: این مهم موجب شده تا مرزهای جمهوری اسلامی ایران در محور شهرستان پاوه از امنیت پایداری برخوردار بوده و یکی از امن ترین مرزهای کشور باشند.


سرهنگ کریمی؛ به اوضاع ناامن کشور همسایه (عراق) اشاره کرد و گفت: نیروهای مرزبانی در کنار دیگر نیروهای مستقر در مرز پاوه با اقتدار کامل هرگونه تحرکی را زیرنظر داشته و با هر نوع موردی که منجر به خدشه دار شدن امنیت موجود در مرزهای شهرستان شود با قاطعیت برخورد خواهند کرد.


فرماندار پاوه هم با قدردانی از زحمات نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در انسداد کامل مرزهای شهرستان گفت: کسانی که قصد انجام فعالیت های اقتصادی دارند می توانند از ظرفیت دو بازارچه پیله وری و بازارچه مبادلات مرزی شهرستان در چهارچوب قانون استفاده کنند.


پرویز ایده پور در گفت و گو با ایرنا خطاب به کسانی که مبادرت به واردات کالاهای قاچاق کرده؛ گفت: اینها باید بدانند که کالاهای آنان دارای هیچ گونه استانداردی نیست و به ویژه مواد خوراکی و محصولات کشاورزی وارده شده کاملا آلوده هستند و ما به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که این کالاهای آلوده را به فروش برسانند.