پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:34 - 1395/07/21

وقتي توليد فرش دستباف راهي در تحقق اقتصاد مقاومتي مي شود

اقتصاد مقاومتي راهكاري كاربردي براي تقويت توليد داخلي و كارآفريني به شمار مي رود و در اين ميان سهم فرش در تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي در كشور چشمگير است.

به گزارشهزار ماسوله، فرش با ویژگی های شاخص اقتصادی خود و به ویژه با دارا بودن ارزش افزوده فراوان، نقش و سهمی شایان توجه در اقتصاد مقاومتی دارد.

 

فرش دستباف این امكان را دارد كه در موضوع اقتصاد مقاومتي و در شرایط سخت تر شدن تحریم ها به یاري اقتصاد و اشتغال دركشور بیاید و تحریم كنندگان را ناكام سازد.

 

در این طرح یکی از بانوان پاوه، توانسته است ، اقدام به ایجاد شغل و کسب درآمد از طریق بافندگی فرش نماید.

 

این کارآفرین برتر اظهار داشت: با توجه به انگیزه و علاقه به بافت فرش، از طریق مراجعه به کارگاه‌های آموزشی فرش بافی شهرستان و با گذراندن دوره‌های متعدد و فراگیری آموزه‌های مناسب در عرصه فرشبافی مشغول به کار شدم.

 

صافیه کریمی افزود: گواهینامه های مرتب با این رشته را نیز از سازمان فنی و حرفه ای شهرستان دریافت کرده ام.

 

وی با بیان اینکه کمتر از یک سال است که به این کار روی آورده ام گفت: در این راستا با پشتیبانی سپاه ناحیه پاوه توانستم تسهیلات لازم را از بسیج سازندگی دریافت نمایم و یک کارگاه تولیدی فرش را در منزل مسکونی خود راه اندازی کنم.

 

وی در پایان گفت: بنا به گفته دیگر کارآفرینان تابلو فرش بازار فروش از شرایط مناسبی برخوردار نیست و متاسفانه استقبال گرمی نیز از این هنر اصیل ایرانی صورت نمی گیرد.