پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله00:27 - 1395/11/02
با اقدام فعالان محیط زیستی صورت گرفت؛

پاکسازی دره دوریسان از مظهر چشمه چاوگ تا ابتدای این روستا از زباله ها

با همفکری و مشارکت شهروندان روستای"دوریسان" و برخی فعالان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی منطقه ،طی یک حرکت سمبولیک و نمادین ، کناره های "دره دوریسان" از مظهر چشمه "چاوک" تا ابتدای روستا از "زباله های درون و کنار دره ای"پاکسازی شد.

به گزارشهزار ماسوله، در اقدامی با همفکری و مشارکت  شهروندان علاقمند روستای"دوریسان" و برخی از فعالان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی منطقه ،طی یک حرکت سمبولیک و نمادین ، کناره های "دره دوریسان" از مظهر چشمه "چاوک" تا ابتدای روستا حدود 2 کیلومتر از "زباله های درون و کنار  دره ای" شامل پلاستیک، شیشه، فلزات ، پارچه و غیره ،پاکسازی شد.

 

دکتر برهان ولدبیگی از فعالان و علاقه مند در حوزه محیط زیست در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: در ااین اقدام و حرکت سمبولیک حدود 50 نفر از شهروندان دوریسانی ( از جمله امام جماعت آنجا و افراد متشخص) حضور داشتند.

 

وی افزود: بنظر میرسد که حدود 2 تن زباله در این اقدام جمع آوری شد و با وسیله نقلیه مناسب به محل زباله دانی های منطقه منتقل گردید.

 

وی گفت: نمای دره  و باغات اطراف آن بعد از پاکسازی ، بسیار جذاب و دیدنی تر شده بود. لازم به یادآوری  است که این مسیر درتقریبا هر چهار فصل، مورد توجه گردشگران قرار دارد.

 

ولدبیگی ادامه داد: در پایان جناب ماموستا هاشمی از مشارکت کنندگان تشکر کرد و اینجانب نیز به عنوان یک "شهروند" و یک "فعال زیست محیطی" به اهمیت چنین حرکاتی در فرایند "فرهنگ سازی" و نیز خطرات و پیآمدهای منفی زباله های درون و کنار دره ای" برای "سلامت انسان "و "حیات سایر زیستمندان" اشاره نمودم.

 

وی خاطر نشان کرد: علاوه براین ، ابراز امیدواری کردم که این حرکت مردم دوریسان، به "الگویی" برای سایر روستاها و حتی شهرهای منطقه تبدیل شود.
 

با تشکر از آقای سیوان حسینی در ارسال تصاویر