پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:31 - 1395/12/26

اولین اکوکمپ استقبال از میهمانان نوروزی در ورودی شهر پاوه برپا می شود

مدیرعامل شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان از برپایی سیاه چادرهایی برای عرضه انواع صنایع دستی، غذاها و دسرهای محلی و اجرای برنامه های فرهنگی در ایام نوروز در شهرهای پاوه و باینگان برای استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، غفور رستم زاده مدیرعامل شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان از برپایی سیاه چادرهایی برای  عرضه انواع صنایع دستی، غذاها و دسرهای محلی و اجرای برنامه های فرهنگی در ایام نوروز در شهرهای پاوه و باینگان برای استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی خبر داد.

 

گروه نیک اندیشان باینگان ،با برپایی سیاه چادرها وغرفه های فروش محصولات با پذیرایی از گردشگران در آغاز سال نو از مسافران و گردشگران نوروزی استقبال می کنند.

 

مدیرعامل شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان در گفتگویی با خبرنگار ما با بیان اینکه فرهنگ کوردی در دیگر مناطق در حال تقویت و حفظ شدن است اظهار داشت: با رایزنی های به عمل امده از چگونگی نابودی و کمرنگ شدن فرهنگ منطقه توسط مردم باینگان، در سال گذشته برآن شدیم که گروهی به عنوان حافظ این فرهنگ تشکیل و به زنده نگه داشتن آن همت بگمارند.

 

رستم زاده افزود: در پی آن ، گروه تحت عنوان "گروه نیک اندیشان باینگان" در اول بهمن ماه سال گذشته با اهداف خاصی که شامل افراد تحصیلکرده و غیر تحصیلکرده بدون هیچ تمایزی در بین اعضای گروه می شود، تشکیل گردید.

 

وی گفت: بر این اساس و با آغاز سال نو، تصمیم این گروه با کار خیرخواهانه آغاز و استقبال از مهمانان نوروزی را از اهداف اولیه خود در جذب گردشگر که در شان منطقه اورامانات باشد، تعیین نمود.

 

وی تصریح کرد: بر همین اساس با همکاری ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی شهرستان پاوه _ اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه با همکاری شورای اداری شهرستان و اجرایی، اولین اکوکمپ استقبال از میهمانان نوروزی در ورودی شهر پاوه و باینگان برپا خواهد شد.

 

رستم زاده گفت: بر پایی سیاه چادر همراه با پخت انواع آش و نان های محلی، اجرای برنامه های شاد و متنوع، نمایش فرهنگ ، آداب و رسوم منطقه و نمایش و فروش صنایع دستی در این اکو کمپ خواهند بود.

 

وی با بیان اینکه عرضه و فروش محصولات باغی و دامی ارگانیکی همچون عسل ، رب انار ، گردو ، روغن حیوانی ، کشک و ... هم وجود دارد گفت: از تاریخ اول فروردین الی 13 فروردین از ساعت 10 صبح الی 8 شب در مکان ورودی شهر پاوه محوطه بازارچه مرزی پاوه آماده ارائه خدمات به مهمانان نوروزی خواهیم بود.