پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:33 - 1396/01/08

مسابقه قویترین مردان شهرستان پاوه در شهر نودشه برگزار شد

روز دوشنبه هفتم فروردین ماه 1396 در میان خیل عظیم جمعیت مسابقه قوی ترین مردان شهرستان پاوه در میدان علامه نودشه برگزار شد .

به گزارشهزار ماسوله، روز دوشنبه هفتم فروردین ماه 1396 در میان خیل عظیم  جمعیت مسابقه قوی ترین مردان شهرستان پاوه در میدان علامه نودشه برگزار شد .

 

در این مسابقه و ماراتن نفس گیر پهلوانانی از شهر نودشه  و دیگر شهرهای  شهرستان حضور داشتند و با پشت سر گذاشتن آیتم های متنوع از جمله جابجایی لاستک لودر،نگه داشتن تانکر پر از آب ،حمل وزنه های سنگین بر روی شانه ،قرار دادن وزنه های 80و 90و 100 کیلویی بر روی بشکه ، بوکسل ماشین تویوتا به رقابت با همدیگر پرداختند .

 

مسابقه در جوی صمیمانه برگزار شد و خلق و خوی پهلوانانه کاملا مشهود بود حریفان و رقیبان  کمربندها ی مشترک داشتند و همدیگر را تشویق می کردند .

 

اعضای خانواده و هم ولایتی های پهلوانان با تشویق های پیاپی پهلوانان را تشویق می کردند و جوانان و مردم میهمان نواز شهر نودشه همگی را تشویق می کردند . مادران و بانوان و پیر و چوان گرداگرد میدان در داخل خانه ها ، در حیاط های مشرف بر میدان و برپشت منازل تا شعاع یک کیلومتری نظاره گر مسابقه بودند و شاید صحنه جاری شدن اشک شوق بر سیمای مادران پهلوانانی که نظاره گر موفقیت فرزندانشان بودند از زیباترین صحنه هایي بود که متاسفانه از دید دوربین ها مخفی ماند.

 

مسئولین شهر ازجمله امام جمعه  محترم شهر نودشه ، بخشدار محترم نوسود ، ریاست محترم اداره آموزش و پرورش ، شهردار خوش فکر و ساعی شهر نودشه جناب مهندس وطنی وآقای حسینی ریاست تربیت بدنی شهرستان و  تنی چند از اعضای محترم شورا در مکان های مشخص شده تا آخر مسابقه در کنار جوانان ایستادند و گاها برای تشویق پهلوانان از جایگاه خود بر می خواستند و مانند بقیه شهروندان تحت تاثیر جو و میدان مسابقه قرار می گرفتند. در بین شرکت کنندگان جوان ترین شرکت کنندگان زانکو لطفی و زانیار حسینی از نودشه و متین قانع ازروستای همجوار نودشه (شرکان) بودند و مسن ترین شرکت کننده آقای ارسلان رحمانی دبیر دبیرستان های مریوان بودند.

 

آنچه که قابل ذکر و توجه است اینکه با تلاش و کوشش چهرهای خوشنامی همچون آقایان ابراهیمی و وارسته و داوری عادلانه علی غفاری و جناب رجبی ازباشگاه تندر و برقرای نظم توسط جوانان با وقار و ورزشکار و همراهی ریاست محترم کلانتری نودشه در مجموع محیطی فراهم شد تا یکی ازبهترین روزهای سال 96 در شهر زیبای نودشه همین هفتم فروردین ماه باشد .

 

در پایان این ماراتن سنگین :

 

آقای اسماعیل سعید پور به عنوان  نفر اول 

آقای  هاشم احمدی  به عنوان نفر دوم

آقای علی رستم نژاد نفر سوم 

آقای پیمان حبیبی نفر چهارم 

 

و زانکو لطفی به عنوان ورزشکار با اخلاق  شناخته شدند .و در پایان مراسم با اهدای جوایزی از پهلوانان برتر تقدیر و تشکر به عمل  آمد. سخنرانی وزین استاد محمود مبارکشاهی و تک خوانی هنرمند ارشد یا مولا در ابتدای برنامه و هنر نمایی دو تن از رزمی کاران باشگاه کنفو توآ شهر زیر نظر استاد شهرام صفایی از دیگر برنامه های این مراسم بود. به امید آنکه سالهای آتی شاهد ادامه این مسابقه زیبا و دیدنی باشیم .

 

متن گزارش عطا حیدری