پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله01:17 - 1396/03/10
در بازبيني از طرحهاي اقتصاد مقاومتي

تحقق اقتصاد مقاومتی با یکدستگاه چرخ خیاطی

به گزارشهزار ماسوله، اقتصاد مقاومتی واژه‌ای است که با بالا گرفتن فشارها و تحریم‌های ظالمانه به کشور توسط مقام معظم رهبری در سال 89  وارد ادبیات کشور شد و امروز با توجه به تأکیدات ایشان تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور، تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.

 

طرح‌های اقتصاد مقاومتی که به منظور اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان و با حمایت بسیج سازندگی اجرا می‌شود از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و امسال با توجه به نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اجرای این طرح‌ها می‌تواند گامی عملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

 

خانم چنور زند کارآفرین برتر در رشته خیاطی در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: ما در اقتصاد مقاومتی و خود اشتغالی باید به سمتی حرکت کنیم که هر کارگاه کوچک و زود بازده بتواند علاوه بر اشتغال برای افراد خانواده به اقتصاد خانواده هم کمک کند.

 

وی افزود: حدود دوسال است که با علاقه صخسی که به خیاطی داشتم، با وام اشتغالزایی بسیج سازندگی در زمینه تولیدی پوشاک توانستم برای خودم اشتغالزایی کنم و مشکل بیکاری را برطرف نموده و درآمدی برای مخارج خانواده و زندگی داشته باشم.

 

وی گفت: هم اکنون دوختن لباس در این منطقه رواج زیادی دارد و با توجه به آنکه تولید این لباس با هنر دستان امکان پذیر بوده و نیاز به حرفه های صنعتی در آن نیست ، در هر زمانی دوختن این لباس ها برای مجالس مهم و غیر مهم رواج داشته است.

 

وی در پایان گفت: در این زمینه هم گواهینامه خیاطی را از سازمان مربوطه دریافت کرده ام  و با دریافت تسهیلات لازم از بسیج سازندگی این حرفه را توسعه دادم.

 

اكنون همچنان به اين حرفه خود كه درآمد نسبتا پايداري را دارم ادامه مي دهم.