پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:04 - 1396/04/30

اجرای نمایش خیابانی با موضوع کولبری در شهر پاوه

نمایش خیابانی "عروسکهایم دخترانه گریه می کنند" به نویسندگی و کارگردانی خانم"نرمین گیوه چی" امروز جمعه 30 تیرماه 1396 اجرا شد.

به گزارشهزار ماسوله، نمایش خیابانی "عروسکهایم دخترانه گریه می کنند" به نویسندگی و کارگردانی خانم"نرمین گیوه چی" امروز جمعه 30 تیرماه 1396 اجرا شد.

 

به همین دلیل پایگاه خبری_ تحلیلی هزارماسوله مصاحبه ای با خانم گیوه چی ترتیب داده است که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.

 

لطفاً خودتان را معرفی کنید و به مخاطبین ما بگویید که چند سال است  تئاتر کار می کنید؟

 

_نرمین گیوه چی هستم، کارشناس روانشناسی و مدت بیش از 15 سال است که در عرصه تئاتر و ادبیات در سطح شهرستان و استان کار می کنم. در یکی از فیلم های کوتاه به کارگردانی محمدرضا رحمانی بنام "عنوان عروسک"ایفا نقش کرده ام که نشانطلا و جشنواره ملل اتریش و نشان نقره و دیپلم افتخار یونیکا و... را کسب کرد.همچنین تئاتر موزیکال تیتیل و ببیل و مقالات مختلفی که ارائه داده ام رزومه کارهای فرهنگی است که انجام داده ام.

 

_ایده اولیه این تئاتر چگونه به ذهن شما رسید؟

 

_بواقع اولین جرقه نوشتن این نمایشنامه، بخاطر همدردی با کودکانی است که پدرانشان را در حوادث مختلف سال گذشته در کشورمان از دست داده اند،حوادثی مانند آتش‌سوزی پلاسکو، حوادث معدن و البته کولبرانی که در نقاط مختلف مرزهای کشورمان فوت کرده اند و کودکانشان یتیم شده اند.


لازم است که این نکته را ذکر کنم که دغدغه‌های اقتصادی مردم  و دختران و کودکانی که پدران کولبر دارند در منطقه فراوان یافت می شود و شاید بهمین دلیل طرح من از میان بیش از 400طرحی که به 12 همین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان راه یافته بودند، اجازه بازبینی یافت.

 

_چرا این کار را بصورت تئاتر خیابانی برگزار کردید؟

 

_تصمیم گرفتم کاری خیابانی ارائه دهیم که دغدغه‌های خود را بصورت مستقیم به مخاطب القا کنیم، در تئاتر خیابانی بازیگر و مخاطب ارتباطی بدون واسطه صحنه و بصورت زنده دارند.

 

آیا مسئولین و نهادهای مربوطه با شما همکاری لازم را داشتند؟

 

_ بله، خوشبختانه هم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و هم انجمن نمایش حمایت های لازم را داشتند. همچنین سایر ارگان ها مانند شهرداری و سپاه پاسداران نیز همکاری داشتند. البته هزینه ها و اسپانسری این طرح با حمایت انجمن فرهنگی روجیار مریوان و مهندس صباح جباری صورت پذیرفت.

 

_ استقبال عمومی از اجرای قبلی شما چگونه بود؟

 

_به دلیل اینکه تئاتر خیابانی نیازی به تبلیغات ندارد،ما نیز اطلاع رسانی زیادی نکردیم و با این وجود استقبال زیادی از آن شد. پیر و جوان با خنده ها و گریه هایشان درگیر نمایش شدند و بازتاب خوبی داشت.خودپنداری مردم و مخاطبین در این نمایش فوق‌العاده بود.

 

بازیگران شما چه کسانی هستند و چگونه با آنان کار کردید؟

 

_بازیگران این نمایش راشد احمدی، سوران بهرامی، صنم غفوری، پژمان رحیمی، آیدا میروانی، مسرور مهدیانی هستند که نزدیک به 40 روز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با آنان تمرین داشتم.البته صنم دخترم را به این دلیل انتخاب کردم که زمان بیشتری را به تمرین کردن با وی بپردازم.

 

سخن پایانی شما؟

 

_ از همه کسانی که به هر نحو به برگزاری این نمایش کمک کردند تشکر می کنم، همچنین از شما و سایر همکارانتان که این نمایش و مصاحبه را رسانه ای می کنید.

 

تهيه مصاحبه از خانم کوثر فخری خبرنگار هزارماسوله