پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله23:09 - 1396/05/12

طرح ضربتی اشتغال در روستای هدف گردشگری هجیج برگزار شد

به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه طرح ضربتی اشتغال در روستای هدف گردشگری هجیج برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه توانمند سازی جوامع روستایی با شعار"هر روستا یک برند" در تاریخ یازدهم و دوازدهم مرداد ماه 1396 در روستای هدف گردشگری «هجیج» برگزار شد.

 

این جلسات آموزشی با تدریس سه مدرس و پژوهشگر دانشگاه آقایان نیما آذری، محسن کرمی و خانم افسانه احسانی و استقبال فعالین گردشگری شهرستان و اهالی روستای هجیج  برگزار گردید.

 

در این کلاس های آموزشی دو روزه مدرسین با تعاریفی از گردشگری روستایی و لزوم اهمیت این مقوله در تغییرات بنیادین اقتصادی منطقه به بررسی مشکلات، چالش ها و فرصت های این عرصه در شهرستان پاوه پرداختند.

 

مهم ترین مباحث این نشست ها، مدیریت مقاصد گردشگری، اکوتوریسم و حفظ جاذبه های طبیعی، حفظ و اصالت فرهنگی منطقه، ایجاد انگیزش های مناسب و تبلیغات صحیح جذب گردشگر،برند سازی برای هر روستای دارای پتانسیل گردشگری، ابتکار عمل در ساخت برند برای روستا و تبلیغات مناسب در این خصوص، مدیریت بر مبنای توسعه پایدار، توسعه اقامتگاه روستایی، آموزش نیروی انسانی و آموزش مفسران گردشگری و ... بود. مدیریت مقاصد گردشگری از الزامات گردشگری پایداراست که مرتبطین گردشگری را برای این نوع گردشگری آماده می سازد.