پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:55 - 1396/09/07
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه:

در زلزله اخیر ۵ مدرسه در پاوه آسیب جدی دیده اند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه گفت: در زلزله اخیر 34 مدرسه آسیب جزئی و 5 مدرسه نیز آسیب جدی دیده اند.

به گزارشهزار ماسوله، مختار برزگرفرد در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان به زلزله اخیر و آسیب های وارده به مدارس اشاره کرد و افزود: بدنبال زلزله اخیر باتوجه به بازدید کارشناسان ۳۴ مدرسه دچار آسیب جزئی و ۵ مدرسه آسیب جدی دیده اند و در این میان در دو مدرسه نیز ادامه کار خطر آفرین بوده و باید جهت بوجود نیامدن مشکل احتمالی تخلیه شده و دانش آموزان به مدارس دیگر منتقل شوند.

 

وی به مشکلات روحی و روانی ایجاد شده در برخی دانش آموزان بدنبال زلزله اخیر پرداخت و افزود: استرس و فشارهای روحی و روانی وارده بر دانش آموزان در روزهای اخیر قطعا بروی کیفیت آموزشی در مدارس تاثیر منفی خواهد گذاشت و به هین خاطر ضروری است کارگاه هایی برای بازگشت آرامش و کاهش استرس دانش آموزان در مدارس برگزار شود.

 

برزگرفرد در خاتمه خواستار توجه جدی درجهت تخصیص اعتبارات جهت تعمیر و مقاوم سازی مدارس آسیب دیده شهرستان شد.

 

معاون فرماندار پاوه نیز گفت: خسارت های وارده به مدارس براثر زلزله اخیر باید گزارش شود و مدارسی که خطرآفرین هستند تخلیه شده و دانش آموزان را به دیگر مدراس منتقل کرد.

.

سیدنجیب میرانی از ادارات آب، برق و گاز درخواست نمود جهت پرداخت قبوض با مدارس همراهی نمایند و ضمن قسط بندی آن جهت پرداخت، به هیچ عنوان بدلیل عدم پرداخت نسبت به قطع حامل های انرژی اقدام نکنند