پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:32 - 1396/12/09
امام جمعه پاوه:

نقش مربیان تربیتی، در تربیت نسل فردا بسیار برجسته است

امام جمعه پاوه گفت: مربیان عزیز تربیتی باید فکری به حال جوانان بکنند؛ این جوانان در آینده جانشین ما خواهند بود و جامعه پاوه به دست آن‌ها خواهد افتاد، اگر درست تربیت شوندجامعه را حفظ خواهند کرد. در غیر این صورت شاهد مشکلات عدیده خواهیم بود.

به گزارشهزار ماسوله، ماموستا ملا قادر قادری در حاشیه کلاس تفسیر و اخلاق که شب گذشته با حضور مشتاقان و عاشقان کلام وحی، رؤسای آموزش و پروش پاوه، نوسود و باینگان و جمعی از مربیان پرورشی آموزش‌وپرورش در مسجد قبا برگزار شد، به جایگاه تربیت در اسلام اشاره کرد و گفت: جایگاه تربیت در اسلام خیلی مهم است زیرا تربیت شغل پیامبران و مأموریت پیامبر بزرگوار ما بوده است.

 

وی اقدامات فرهنگی در زمینۀ تربیت صحیح را بسیار مهم دانست و گفت: در عصری که در شبانه‌روز میلیون‌ها کلمه در رسانه‌ها و فضاهای مجازی برای انحراف جوانان ما گفته می‌شود هم ما روحانیون و هم فرهنگیان نسبت به هجمه روز در امر تربیت کمتر قدم برمی‌داریم. می‌طلبد در این زمینه هوشیارانه‌تر عمل کنیم.

 

ماموستا قادری نقش مربیان تربیتی را در تربیت نسل فردا بسیار برجسته دانست و گفت: مربیان عزیز تربیتی باید فکری به حال جوانان بکنند؛ این جوانان در آینده جانشین ما خواهند بود و جامعه پاوه به دست آن‌ها خواهد افتاد، اگر درست تربیت شوندجامعه را حفظ خواهند کرد، در غیر این صورت شاهد مشکلات عدیده خواهیم بود.

 

امام جمعه پاوه در بخش دیگری از سخنان خود به تأسیس نهاد امور تربیتی توسط شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت: شهیدان رجایی و باهنر شاخه‌ای از آموزش و پروش را به نام امور تربیتی دایر کردند که منشأ خدمات بسیار گشت اما بعد از مدتی سیاست آموزش‌وپرورش و سیاست های جناحی باعث شد امور پرورشی تشکیل و امور تربیتی زیر مجموعه آن شد و  با این ادغام، مأموریتی که در سال ۵۹ به امور تربیتی داده شده بود مقداری تضعیف گردید؛ اما امروزه نیاز است به این واحد بیشتر توجه شود زیرا از هر طرف برای نسل جوان ما کمین کرده‌اند.

 

ماموستا قادری ضمن تبریک و گرامیداشت روز امور تربیتی به فرهنگیان و مربیان پرورشی، گفت: ۸ اسفند سالروز تأسیس نهاد امور پرورشی را به تک‌تک فرهنگیان و دانش آموزان عزیز و رؤسای آموزش‌وپرورش و معاونین آن‌ها تبریک عرض می‌کنم و برای همگی آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

 

مختار برزگر فرد مدير اموزش و پرورش پاوه نيز در حاشيه اين كلاسها با بیان اینکه تا زمانی که تعلیم و تربیت زنده است همه ما می توانیم حرکت کنیم، اظهار کرد: تربیت تعهد می آورد و تعلیم نیز تخصص را به دنبال دارد و زمانی که تعهد و تخصص در کنار یکدیگر باشند می توانیم به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت دست پیدا کنیم.

 

وی هشتم اسفند ماه روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی را به مدیران، معاونین و مربیان پرورشی مدارس تبریک گفت و در ادامه افزود: این مناسبت را به طور ویژه به ماموستا قادری امام جمعه پاوه که حدود 11 سال در کلاس تفسیر قرآن کریم مسجد قباء اخلاق، تربیت و آموزه های دینی را به ما می‌آموزد تبریک عرض می کنم، چراکه ایشان در طول این سال ها به عنوان یک مربی امور تربیتی زحمات زیادی را برای متربیان متقبل شده است.

 

برزگرفرد گزارشی از فعالیت های امور تربیتی آموزش و پرورش پاوه را در سال تحصیلی جاری ارائه کرد و گفت: برگزاری محفل انس با قرآن کریم، برگزاری گفتمان تربیتی دینی سیاسی، نشست دانش آموزان با امام جمعه و فرماندار، شب های تربیتی باحضور اولیاء دانش آموزان مدارس و برگزاری مسابقات قرآنی در مدارس بخشی از فعالیت آموزش و پرورش پاوه در حوزه امور تربیتی و پرورشی در سال تحصیلی جاری می باشد.

 

در پايان نيز امام جمعه پاوهبه مناسبت هشتم اسفند روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی از مختار برزگرفرد مدیر آموزش و پرورش پاوه و وهابي رئيس آموزش و پرورش منطقه نوسود تجلیل به عمل آورد.

 

گفتنی است این آیین باحضور کارکنان ستادی آموزش و پرورش به منظور تجلیل از فعالیت های مدیران، معاونین و مربیان پرورشی مدارس در مسجد قباء پاوه برگزار شد.