پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:31 - 1396/12/13

تجليل از مربيان پرورشي ،تربيت بدني و مشاوران مديران سالن هاو كانون ها مدارس منطقه نوسود

به مناسبت هفته تربيت اسلامي و تأسيس نهاد امور تربيتي از مربيان پرورشي ، تربيت بدني ، مشاوران و مديران سالن ها و كانون هاي فرهنگي تربيتي بخش نوسود با حضور امام جمعه نودشه تجليل بعمل آمد.

به گزارشهزار ماسوله، به مناسبت هفته تربيت اسلامي و تأسيس نهاد امور تربيتي از مربيان پرورشي ، تربيت بدني ، مشاوران و مديران سالن ها و كانون هاي فرهنگي تربيتي بخش نوسود با حضور امام جمعه نودشه تجليل بعمل آمد.

 

ماموستا مباركشاهي امام جمعه نودشه در ابتدا ضمن تبريك هفته تربيت اسلامي ، رسالت مربيان پرورش را در مدارس خطير و در راستاي رسالت پيامبران الهي در جهت تربيت و هدايت بشر دانست  .

 

امام جمعه نودشه با اشاره به رسالت و مسئوليت خطير مربيان در جامعه بيان داشت كه مربيان تربيتي زماني مي تواند در انجام وظيفه و مسئوليت خود موفق شوند كه تربيتي فكر كنند و تربيت حرف بزنند و هم مربي باشد هم معلم تا كارتربيتي تأثير گذاري مطلوب را داشته باشد .

 

ماموستا مباكشاهي به استناد به آيات قرآني و احدايث نبوي تزكيه و تهذيب نفس را مقدم بر تعليم عنوان كرد .

 

وي ارتقاء ديني و فرهنگي دانش آموزان و شكوفا نمودن استعداد هاي آنان را در زمينه اهاي مختلف از وظايف مربيان تعليم و تربيت بر شمرد و بر هدايت و ارشاد دانش آموزان با موعظه و نصحيت و با استدلال و منطق تأكيد كرد .

 

وهابي رئيس اداره آموزش و پرورش نيز ضمن تبريك هفته تربيت اسلامي و تأسيس نهاد امور تربيتي بدست معماران تعليم وتربيت شهيدان والامقام رجائي و باهنر تأسيس اين نهاد را يكي از ابتكارات انقلاب اسلامي دانست كه مي تواند بيشترين تأثير را در پيشبرد برنامه هاي تربيتي و پرورشي در مدارس داشته باشد.

 

وهابي در ادامه استفاده از روشهاي تربيتي قديمي ، يكنواخت و كليشه اي را در تربيت امروزي مناسب ندانست و تأكيد نمود:  مربيان  پرورشي خود را به علم و روشهاي تربيتي جديد و فرا خور نسل امروزي مجهز نمايند.

 

رئيس اداره آموزش و پرورش در بخش ديگر از سخنان خود مهرورزي و عطوفت ، خير انديش در موعظه ،صبوري ، تحمل و سعه صدر ، حرص ورزي و غم خواري در تربيت و مردمي بودن و پايبندي به گفتار خويش در عمل وحسن خلق و تلاش در حد توان و هم چنيني خلق فرصت در تربيت را از ويژگيهاي مربي از ديدگاه تعاليم ديني دانست .

 

 در ادامه جلسه از نيروهاي حوزه  پرورشي با  اهداء هدايا و لوح تقدير تجليل بعمل آمد .