پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:41 - 1398/06/22
در بازدید استاندار از مرز شوشمی مطرح شد؛

علامت سوالی مقابل درآمدهای بازارچه مرزی شوشمی

موضوع هزینه کرد درآمدهای بازارچه‌ شوشمی در بازدید استاندار کرمانشاه از این مرز به شدت مورد انتقاد نماینده پاوه و اورامانات قرار گرفت.

به گزارشهزار ماسوله، استاندار کرمانشاه امروز در سفر یک روزه به اورامانات از مرز شوشمی بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت این مرز قرار گرفت.

 

 نماینده مردم پاوه و اورامانات هم که در این بازدید استاندار را همراهی می کرد در سخنانی در جریان این بازدید ضمن تشکر از هیئت دولت در رسمی کردن این مرز گفت: اکنون نیاز است که ادارات مربوطه و گذرنامه در این مرز استقرار پیدا کنند و اگر کوتاهی به عمل آید، مردم متضرر خواهند شد.

 

شهاب نادری افزود: در شرایطی قرار داشتیم که فرماندار پاوه می توانست بهتر از این فعالیت داشته باشد؛ در طول چهار دهه، درآمد های بازارچه و مسائل مرزی که باید انجام می شد تاکنون به مرحله عمل نرسیده است.

 

وی گفت: وظیفه ذاتی اداره راه و شهرسازی است که زیر ساختهای این بازارچه را درست کند.

 

نادری با بیان اینکه معیشت مرزنشیان باید بهتر از مرکزنشینان باشد، اظهار داشت: ادارات مربوطه براساس قانون مکلف و موظفند که در اولین فرصت در این مرز استقرار یابند ولو اینکه با کانکس هم باشد.

 

وی ادامه داد: این کارها را از فرماندار توقع داشتیم که تاکنون انجام نداده است و قطعا در جهت عدم استقرار این ادارات به وزیر کشور هم تذکر خواهم داد.

 

نادری با اشاره به مرز کوله بری شوشمی گفت: یکی از دغدغه های ما برای مردم اورامانات این مرز کوله بری بود که مشکلاتی را برای کوله بران ایجاد کرد و به دنبال آن بودیم که آنرا رسمی کنیم و امروز با تلاش استاندار و وزیر کشور مرز شوشمی به رسمیت شناخته شده است.

 

نماینده پاوه و اورامانات گفت: فرماندار فعلی و فرمانداران گذشته و بخشداران باید پاسخگو باشند که در مرز شوشمی چه اقداماتی را انجام داده اند و درآمد این مرز کجا رفته است و کجا هزینه می شده که نشده است، باید سازمان همیاری شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی پاسخگو باشند.

 

نادری گفت: قطعا استاندار نیز پیگیر این موضوع خواهند بود و من نیز نسبت به مرز شوشمی و شیخ صله نقد منصفانه دارم.

 

وی در پایان گفت: ما امروز در نقطه صفر مرزی هیچ کارخانه ای نداریم و تنها درآمد این شهرستان از مرز خواهد بود و باید مسئولین این کار را انجام دهند و تا زمانی که آن زیر ساخت های مد نظر مردم فراهم نشود، کوتاه نخواهم آمد.