پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله22:27 - 1398/06/23

استاندار کرمانشاه؛ ورودی و خروجی شهر شاهو باید ساماندهی شود

استاندار کرمانشاه گفت: اینکه شهر شاهو فاقد ورودی و خروجی باشد قابل قبول نیست و ورودی و خروجی این شهر باید اصلاح و ساماندهی شود.

به گزارشهزار ماسوله،هوشنگ بازوند در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهر شاهو افزود: با بهره گیری از همه ظرفیت ها، مشکلات ترافیکی و تصادفات این مقاطع برطرف شود و با اجرای پروژه های جدید عمرانی از جمله احداث واریانت این دغدغه مهم مردم برطرف شود.

 

وی تاکید کرد: معاونت عمرانی استانداری با هماهنگی شورای ترافیک، مشکل ورودی و خروجی شهر شاهو را برطرف کنند.

 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مدارس فرسوده شهر شاهو در اولویت بازسازی قرار بگیرند ادامه داد: تکمیل و تجهیز آتش نشانی این شهر را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

 

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: غار قوری قلعه یک نعمت خدادادی است که باید از آن بهره ببریم. بازوند اظهار کرد: با مطالعه و کار کارشناسی زمینه ای فراهم شود تا درصدی از درآمد غارقوری قلعه به شهرداری و دهیاری نزدیکترین محل اختصاص یابد.

 

وی گفت: شهرداری ها و دهیاری ها در چارچوب طرح مشارکتی از درآمد غار سهیم شوند و اعضای شورای شهر باید به دنبال جذب سرمایه گذار باشند و زمینه ماندگاری آنها را فراهم کنند.

 

هوشنگ بازوند افزود: اعضای شورای شهر در مقابل مردم مسئول هستند و باید با حمایت از شهرداری و پیشنهاد طرح های تحول آفرین روند عمران و توسعه شهر را شتاب بخشند.

 

۶۷۰ میلیارد ریال برای عمران و آبادانی روانسر هزینه شده است


فرماندار شهرستان روانسر نیز گفت: در سه سال گذشته بیش از ۶۷۰ میلیارد ریال برای عمران و آبادانی این شهرستان هزینه شده است.

 

سعدی مصطفی زاده در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهر شاهو که با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد افزود: این اعتبار برای اجرای ۲۹۵ طرح در بخش های مختلف هزینه شده است.

 

وی تصریح کرد : شهرستان روانسر نیازمند توجه ویژه است و برای پیشرفت در امور همه ظرفیت ها ، پتانسیل ها و موانع پیش رو را شناسایی کرده ایم .

 

فرماندار روانسر با بیان اینکه طرح ها و پروژه های خوبی در سطح این شهرستان در حال انجام است ادامه داد: رویداد ۲۰۲۰ و ثبت جهانی اورامانات منشا تحول و ایجاد توسعه برای این منطقه وبه ویژه شهرستان روانسر خواهد بود.

 

مصطفی زاده اضافه کرد: با توجه به گردشگرپذیر بودن منطقه و ثبت جهانی منطقه اورامانات ، توجه به راههای این منطقه بسیار ضروری است.

 

وی اظهار کرد: برای ماندگاری هر چه بیشتر مسافر در منطقه باید توجه ویژه ای به زیرساخت ها در حوزه راه و گردشگری داشته باشیم.

 

مصطفی زاده با بیان اینکه شهر شاهو با مشکلات عدیده ای مواجه است گفت : حادثه خیزبودن تقاطع شهر شاهو ، بهسازی زمین ورزشی ، عدم استقرار نمایندگی ادارات در سطح شهر و قولنامه ای بودن املاک شهری بخشی از مشکلات این شهر است.

 

شهردار شاهو نیز گفت : بافت شهر شاهو همچنان روستایی است و نبود درآمد پایدار مهمترین مشکل شهرداری این شهر است.

 

رامین جواهری با بیان اینکه مردم در پرداخت عوارضات شهری همراهی لازم را ندارند افزود: برای احداث بوستان شهر ، تکمیل و تجهیز آتش نشانی و خرید ماشین آلات عمرانی به اعتبارات ویژه ای نیاز داریم تا بتوانیم امور روزمره شهرداری را انجام دهیم.