پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:10 - 1399/02/03
شهرياري خبر داد:

آغاز عملیات برف‌روبی و بازگشایی مسیر نودشه به تته

رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان پاوه در گفتگويي با خبرنگار ما از آغاز عمليات برفروبي محور پاوه به مريوان در گردنه تته خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان پاوه در گفتگويي با خبرنگار ما از آغاز عمليات برفروبي محور پاوه به مريوان در گردنه تته خبر داد.

 

ابراهيم شهرياري افزود: در پي بارش هاي برف در سال گذشته ، محور ارتباطي پاوه به مريوان در گردنه تته از آذر ماه هر سال به مدت 5 ماه مسدود خواهد شد.

 

وي گفت: در فصل زمستان راه جايگزين براي تردد در دو شهرستان از مسير روستاي هجيج به هورامان خواهد بود كه اين مسير نيز بدليل جلوگيري از شيوع بيماري كرونا به مدت 3 هفته مسدود شد.

 

وي ادامه داد: در پي تصميم ستاد مديريت بحران، ديروز راه ارتباطي پاوه به مريوان در مسير روستاي هجيج بازگشايي شد و امروز نيز عمليات بازگشايي و برف روبي مسير اصلي در گردنه تته آغاز شده است.

 

شهرياري در پايان با بيان اينكه بازگشايي گردنه تته مطالبه مردم روستاهاي هانه گرمله و كيمنه بدليل نزديكي به شهرستان مريوان است گفت: هر ساله در اوايل بهار اين مسير برف روبي و بازگشايي شده است اما امسال بدليل بيماري كرونا اين عمليات به تعويق افتاد.