پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله16:35 - 1399/04/12

امام جمعه پاوه: مسجد باید پایگاه انسان‌سازی باشد

امام جمعه پاوه گفت: مسجد باید پایگاه انسان‌سازی، مقابله بادشمن، بصیرت‌افزایی و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی باشد.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در آیین کلنگ زنی مسجد قدس جوانرودگفت: مسجد باید پایگاه «انسان‌سازی، مقابله با دشمن، بصیرت‌افزایی و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی» باشد.

 

ماموستا ملا قادر قادری افزود: رسالت اصلی مسجد انسان سازی و مسلمان باید به آن اهتمام ورزند.

 

وی بر ضرورت حفاظت معنوی از مساجددر برابرترفند دشمنان اشاره کرد و اظهارداشت : حفظ و حراست از مساجدبرای مقابله با توطئه دشمنان دین نیاز امروزجامعه اسلامی است.

 

امام جمعه جوانرود نیز با تبریک احداث این مسجد تازه تاسیس گفت: مساجد به عنوان بزرگترین و مهمترین پایگاه دینی از منزلت والایی در میان جامعه اسلامی برخوردار است و می‌تواند نقش به سزایی ایفا نماید.

 

ماموستا ملا احمد فخری  افزود: مسجد از ابتکارات اسلام برای شکل دادن به اجتماعات و ارتباطات مردم بر محور ذکر، نماز و توجه به خداوند است.

 

نماینده ولی فقیه درامور اهل سنت استان کرمانشاه هم به افزایش تعداد مساجد در منطقه اهل  سنت در پس از انقلاب اشاره کردو گفت : در حال حاضر 510 مسجد در منطقه اهل سنت استان کرمانشاه دایراست.

 

حجت الاسلام فاضلی افزود: ازاین تعداد مسجد 107 مسجد درشهرستان جوانرود واز این 107 مسجد نیز 23 مسجد در شهر دایر هستند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات نیز به تشریح احداث مسجد تازه تاسیس قدس در شهرک فرمانداری شهر جوانرودپرداخت وگفت : این مسجد در دو طبقه در زمینی به مساحت  410 متر مربع با اعتبار اولیه  15 میلیارد ریال احداث می شود.

 

ماموستا ملا هادی رمضانی  افزود: زمین این مسجد  از سوی خیر جوانرودی بنام اقبال محمدی اهداء شده است و رستگار صالح زاده خیر دیگر جوانرودی نیز صفر تا صد احداث این مسجد را برعهده گرفته است.