پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله16:38 - 1399/05/20

سرعت اینترنت در بخش باینگان پاوه افزایش می‌یابد

بخشدار باینگان گفت: برای رفع قطعی خطوط تلفن همراه و اینترنت و افزایش سرعت اینترنت در این بخش طرح فیبرنوری خاکی به زودی اجرا می‌شود.

به گزارشهزار ماسوله، محمدهادی زامیاد روز دوشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات خطوط ارتباطی تلفن همراه و اینترنت بخش باینگان افزود: تسریع در اجرای این طرح به عنوان یک مطالبه عمومی بسیار ضروری است.
وی با اشاره به ضرورت توجه به اهمیت ارتباطات ادامه داد: در این عصر که تمامی مسایل جامعه با ارتباطات عجین شده است و زندگی، معیشت و کار مردم و ادارات و سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی و به ویژه تعیلم و تربیت و کلاس‌های درس دانش اموزان با استفاده از اینترنت و ارتباط میسر است، باید به مقوله ارتباطات و اینترنت بصورت ویژه توجه شود.
بخشدار باینگان، عدم پوشش اینترنت تلفن همراه در بعضی از نقاط بخش باینگان و قطعی مکرر اینترنت در این بخش را قابل قبول ندانست و خواستار چاره اندیشی برای این مهم شد.
معاون شبکه مخابرات منطقه کرمانشاه نیز گفت: برای رفع مشکلات ارتباطی و پوشش اینترنت در بخش باینگان تمام توان و تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.
حمیدرضا امیری افزود: اولین برنامه ما اجرای طرح فیبرنوری خاکی از سه راهی باینگان تا شهر بانه وره و شهر باینگان است.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح قطعی تلفن همراه و اینترنت در بخش باینگان و به ویژه شهرهای بانه وره و باینگان به کمترین میزان ممکن می رسد و از سویی دیگر موجب تقویت و افزایش کیفیت ارتباط و اینترنت نیز خواهد شد.
معاون شبکه مخابرات منطقه کرمانشاه، اجرای این طرح مهم را منوط به همکاری و حمایت بخشداری و ایجاد هماهنگی با اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دانست.
ارتقای پهنای باند وای فای خانگی در شهر بانه وره به منظور افزایش سرعت اینترنت، نصب و راه اندازی سه لینک رادیویی و سه کافوی نوری برای هر یک از روستاهای مزیدی، میوان و اریت به منظور تقویت ارتباط و افزایش سرعت اینترنت، پیگیری رفع مشکل ارتباط و اینترنت روستاهای میر عبدلی و لاران سفلی و علیا توسط شرکت مخابرات استان از طریق شرکت ارتباطات سیار ایران، پیگیری جدی راه اندازی سایت BTS سه راهی لاران و نصب و راه اندازی کافوی مجهز به VDSL در روستای سفید آب از مهمترین مصوبات این نشست بود.