ننگینترین تصمیم در جهان اسلام و عصر ما سازش دولتهای عربی با رژیم صهیونیستی است
امام جمعه پاوه گفت: ننگینترین تصمیم در جهان اسلام و عصر ما سازش دولتهای عربی با دشمن کودک کُش رژیم صهیونیستی است؛
به گزارشهزار ماسوله،
ماموستا ملا قادر قادری در جلسۀ شورای برنامهریزی مدارس علومدینی اهل سنت کشور با حضور اعضای شورا و در محل دفتر مرکزی در سخنانی اظهار داشت: در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب و چهلمین سال دفاع ۸ ساله هستیم؛ از یک سو شاکر استقامت مردم و از سوی دیگر متأسف اوضاع پیشآمده برای دنیای اسلام هستیم.
امام جمعه پاوه افزود: امروزه و در حال حاضر شاهدیم در کنار جنگ و نابسامانیهای موجود، حضور ویروس منحوس کرونا زندگی دینی و دنیوی ما را دچار دگرگونی و تحول کرده است.
وی خاطر نشان کرد: در کنار این مشکلات، ننگینترین تصمیم در جهان اسلام و عصر ما سازش دولتهای عربی با دشمن کودک کُش رژیم صهیونیستی است، شب گذشته شاهد مانور ترامپ، وزرای امور خارجۀ امارات متحدۀ عربی و بحرین و نخستوزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن بودیم که در برابر چشمان یک و نیم میلیارد مسلمان قرارداد نگنین دیگری همچون کمپ دیوید را امضا کردند، تردیدی ندارم بعد از امارات و بحرین آل سعود هم به این کشورها خواهد پیوست.
ماموستا قادری گفت: هیاهوی رسانهای بخصوص هجمۀ هماهنگ اخیر علیه جمهوری اسلامی بعد از قصاص نوید افکاری و بالاتر از همه، اهانت نشریه فرانسوی و دولتهای غرب به ساحت پیامبر و رسول خاتم، همه و همه در زندگی ملت شریف ایران و ما مرزنشینان تأثیرگذار هستند.
وی بیان داشت: الحمدلله مردم ما تا حال در برابر وبای کرونا و گرفتاریهای معیشتی و گرانی و بیکاری و هیاهوی دشمنان ایستادند و منتظر گشایش هستند.
امام جمعه پاوه اظهار داشت: در خصوص مدارس علومدینی اهل سنت استان کرمانشاه هم عرض میکنم مدارس ما قبل از کرونا سامان خوبی نداشتند و فعلاً تا حد زیادی چه ازنظر کیفی و چه ازنظر کمی تحت تأثیر این وبای منحوس قرارگرفته و نیاز به تجدیدنظر و آسیبشناسی دارند.
وی تصریح کرد: در خصوص جلسه امروز هم ذات چنین جلساتی و برنامهریزی و انتخاب کتب برای ۸ پایه تحصیلی طلاب علومدینی مبارک است و جای تقدیر دارد؛ اما نباید فراموش کنیم مدارس علومدینی اهل سنت کرمانشاه با ۴ مشکل روبرو هستند.
۱-دروس منتخب و کتابهای مورد تأیید از سوی شورای برنامهریزی مدارس علومدینی اهل سنت، در مدارس تدریس نمیشوند.
۲-روش تدریس کماکان سنتی بوده و معلمین و مدرسین و متعلمین و طلاب کم انگیزه هستند.
۳-دفاتر استانی وامثال بنده نیز که عضو شورای برنامه ریزی هستم به دلایل مختلف در رشد کمی و کیفی مدارس زیاد نقشی نداریم.
۴-مدارس ما نیازمند تجدیدنظر و آسیبشناسی هستند ما در آینده نیازمند طلاب بصیر و مدرسین آگاه هستیم. خروجی مدارس ما باید روحانیون آگاه و بصیر و معتدل و روشنفکر باشد.