پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله21:33 - 1401/06/05

برگزاری اردوی راهیان پیشرفت دانشجویان دانشگاههای کرمانشاه در نیروگاه سد داریان+تصاویر

اردوی راهیان پیشرفت دانشجویان دانشگاههای کرمانشاه وابسته به معاونت پژوهش و فناوری ناحیه بسیج دانشجویی استان در نیروگاه سد داریان برگزار شد.

به گزارش هزارماسوله ،اردوی راهیان پیشرفت دانشجویان دانشگاههای کرمانشاه وابسته به معاونت پژوهش و فناوری ناحیه بسیج دانشجویی استان در نیروگاه سد داریان برگزار شد.

 

مسئول این اردو به خبرنگار ما گفت: راهیان پیشرفت در راستای جهاد تبیین شکل گرفته و مجموعه بسیج دانشجویی استان به دنبال ایجاد برنامه‌ای برای افزایش شناخت علمی دانشجویان است.

 

امیری افزود: با برگزاری اردوهای علمی و سمینارهای تخصصی سعی در ایجاد روحیه خودباوری در بین دانشجویان در زمینه فعالیت های علمی صورت گرفته توسط متخصصین داخلی و نیز آشنایی بیشتر آن ها با شاخه های مختلف علمی به صورت ملموس و از نزدیک می باشد. 

 

وی گفت: در همین مدت اندک چند ماه گذشته با استقبال گسترده دانشجویان روبرو شده و در این راستا تا کنون به همت این معاونت دو سمینار تخصصی شرکت پتروشیمی بیستون در دانشگاه رازی و شرکت برق منطقه ای غرب در دانشگاه صنعتی و نیز ۴ اردوی علمی شرکت پتروشیمی بیستون، جهان فولاد غرب، نیروگاه برق بیستون و پست انتقال برق شاهد و شرکت ایران خودرو صحنه برگزار شده است.

 

امیری ادامه داد: امروز ۱۷۰ نفر از دانشجویان دانشگاههای کرمانشاه در قالب همین راهیان پیشرفت مهمان شهرستان پاوه بودیم که در ابتدا با حضور در یادمان شهدای پاوه و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا؛ از فناوری تولید برق در نیروگاه سد داریان بازدید به عمل آمد.

وی در پایان گفت:  این سد سنگ ریزه ای یا هسته ای با مشخصات عمق ۱۷۹متر از پی، طول تاج سد ۳۶۴متر، حجم مخزن ۳۳۸میلیون متر مکعب و ظرفیت تولید ۲۱۰مگاواتی برق به صورت ۳واحد ۷۰ مگاواتی در

سال ۱۳۹۴ به افتتاح رسید. که از جمله شاهکارهای مهندسی متخصصین داخلی می باشد.