پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله19:18 - 1401/06/22

طرح تشدید نظارت بر بازار توزیع و عرضه اقلام ضروری در آستانه بازگشایی مدارس در شهرستان پاوه

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان پاوه گفت: طرح تشدید نظارت بر بازار توزیع و عرضه اقلام ضروری در آستانه بازگشایی مدارس در شهرستان پاوه در حال انجام است.

به گزارش هزارماسوله ،رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید مراکز آموزش عالی و بازگشایی مدارس، همچنین افزایش تقاضا در برخی از کالاها و خدمات، این مديريت همچون سال های گذشته، در راستای پيشگيري از افزایش غیرمنطقی قیمتها، از تاریخ ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۱ طرح تشدید بازرسی و نظارت را در سراسر شهرستان  آغاز نموده است. 

مسلم حسینی افزود: با هدف نظارت بر روند عرضه لوازم‌التحریر، کیف و کفش، پوشاک و فرم مدارس، طرح نظارتی ویژۀ بازگشایی مدارس از ۱۷ شهریورماه اجرا و تا تاریخ ۱۵ مهرماه  ادامه دارد که در این بازه زمانی بازرسان اصناف ، صمت و بسیج اصناف  در قالب تیم‌های محسوس و نامحسوس با حضور در بازار، ضمن پايش عرضۀ اقلام ضروری این ایام، با هرگونه تخلف صنفي برخورد قانوني لازم را انجام و با تشكيل پرونده، متخلفانِ در هر صنف را به اداره   تعزیرات حکومتی شهرستان  معرفی مي نمايند.  

 

وی گفت:رسیدگی سریع و به موقع گزارش‌های مردمی، ممانعت از گرانفروشی و فروش اجباری کالا، پایش رعایت درصد سود خرده و عمده فروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتورها از مهمترین اولویت‌های بازرسان است که در صورت مشاهدۀ تخلف برابر قانون با متصدیان مربوطه برخورد خواهد شد. 

وی ادامه داد: کلیۀ صنوف و مراکز عرضه موظف اند ضمن نصب اتیکت و درج قیمت بر روی کالاها و نصب نرخ نامه، صدور فاکتور رسمی برای مشتریان و رعایت نرخهای مصوب با درصد سود قانونی، از خرید و فروش هر گونه کالا و لوازم‌التحریرخارجي قاچاق، تقلبی و يا داشتن تصاوير خارج از فرهنگ اسلامي ايراني خودداری کنند. 

حسینی افزود: شهروندان گرامي هنگام خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهاي صنفي معتبر و داراي پروانه كسب مراجعه نمايند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق تلفن هاي 46125112 و 124 اطلاع دهند تا در اسرع وقت جهت بررسی، اقدام لازم صورت گیرد.