پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله16:46 - 1401/08/23
فرماندار پاوه:

بنیاد مسکن پیگیر تسریع ساخت پروژه طرح نهضت ملی مسکن ۹۶ واحدی شهر پاوه باشد

نشست ستاد مسکن شهرستان پاوه در خصوص بررسی آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر پاوه و نهضت ملی مسکن پاوه و شهرهای تابعه و عملکرد تعاونیهای مسکن زمین شهرستان با ریاست فرماندار و حضور معاون امور عمرانی فرمانداری پاوه برگزار شد.

به گزارش هزارماسوله ،در این نشست فرماندار پاوه در سخنانی اظهار داشت: ادارات منابع طبیعی و راه وشهرسازی شهرستان هرچه سریعتر پروسه تحویل زمین پروژه های مسکن ملی در شهرهای بانه وره و نوسود را طی نموده و برای شروع عملیات پروژه ها بنا به نیاز وتعداد متقاضیان تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نمایند برای تحقق این پروژه ها هیچ موانع و بهانه ایی پذیرفته نیست

 

اردشیر رستمی افزود: برای تعین تکلیف زمین در شهر باینگان و بررسی گزینه های تعین شده بازدید مشترکی با حضور معاون امور عمرانی ،بخشدار، منابع طبیعی و راه وشهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گیرد و بهترین گزینه را انتخاب وبرای رفع موانع پیگیری نمایند.

 

وی گفت: در خصوص زمین معرفی شده از سوی راه و شهرسازی برای پروژه مسکن ملی نودشه با توجه به وضعیت صخره ای زمین واعلام آمادگی شهرداری نودشه برای آماده سازی زمین، راه و شهرسازی و شهرداری ظرف مهلت یک هفته  موضوع را تعین تکلیف نمایند.

 

وی ادامه داد: تقریبا حدود ۹۵ درصد از  مشکلات پروژه مسکن مهر ٦٢٠ واحدی تپه کوله حل و فصل شده و تا کنون ۶۰۰ واحد تعین تکلیف و مابقی هم بایستی هرچه سریعتر توسط تعاونی ها تعین تکلیف شوند.

 

رستمی اضافه کرد: تعاونی های مسکن مهر برای تامین نظر شهرداری مبنی بر ارائه گزارشات فنی و استحکام بنا و تاییدیه استاندارد آسانسورهای بلوکها و سایر الزامات ایمنی اقدام و شهرداری هم متعاقبا در خصوص صدور پایانکار پروژه اقدام نماید.

 

فرماندار پاوه افزود: در ارتباط با ساخت و مقاوم سازی مسکن روستایی در قالب طرح جهش تولید مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به شناسایی متقاضیان واجد شرایط در سطح روستاها و جذب سهمیه سالانه اقدام  وبخشداران و دهیاران نیز در این رابطه همکاری نمایند.

 

وی گفت: ادارات راه وشهرسازی ، بنیاد مسکن ، بانک مسکن و شهرداریها و دهیاریها برای استفاده از تسهیلات مسکن در قالب طرح جهش تولید مسکن برای پروژه های خود مالکی در سطح شهرها و روستاها با  متقاضیانی که زمین دارند و واجد شرایط استفاده از تسهیلات هستند همکاری و زمینه استفاده از تسهیلات را فراهم نمایند.

 

فرماندار پاوه در پایان گفت: با توجه به اینکه جمع کثیری از خانواده های شهرستان بویژه فرهنگیان و کارکنان ادارات در دو دهه اخیر از طریق تعاونی های مسکن برای تامین زمین و خانه دار شدن اقدام نموده ولی تا کنون نتایجی حاصل نشده و وضعیت تعاونی ها مشخص نیست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بررسی و پیگیری لازم از عملکرد تعاونی ها را گزارش نماید.