پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله22:17 - 1401/12/26
سعدی آموزگار:

شهر نودشه با بمباران شیمیایی هم تخلیه نشد

یکی از شهروندان شهر نودهش گفت: سفاکان رژیم بعث شهر زیبا و مقاوم نودشه را که دو کیلومتر با مرز فاصله داشت بمباران کردند و این شهر در طول تاریخ دفاع مقدس تخلیه نشد و مردم همچنان در شهر به زندگی خود ادامه دادند .

به گزارش هزارماسوله ،یکی از شهروندان شهر نودشه به خبرنگار ما در خصوص بمباران شیمیایی نودشه گفت: همزمان با اغاز عملیات والفجر 10 که در منطقه نودشه به سمت حلبجه شهر مرزی عراق اغاز شد حلبجه بدست نیروهای سپاه افتاد و عراقی ها هم از آنجایی که توان مقابله با نیروهای ما را نداشتند مزورانه از حملات شیمیایی برای مقابله با این عملیات ها استفاده می کردند.

 

سعدی آموزگار افزود: یک روز پس از حمله شیمیایی حلبجه ، سفاکان رژیم بعث شهر زیبا و مقاوم نودشه را که دو کیلومتر با مرز فاصله داشت بمباران کردند و این شهر در طول تاریخ دفاع مقدس تخلیه نشد و مردم همچنان در شهر به زندگی خود ادامه دادند و به صورت رزمنده از شهر و کیان نظام مقدس جمهور ی اسلامی دفاع می کردند.

 

وی گفت: ژنرال های عراقی عقد و کینه خاصی نسبت به شهر نودشه داشتند و در عصر 26 اسفند 1366 چهار فروند هواپیمای سوخوی 24 عراقی بر فراز اسمان شهر نودشه ظاهر و سه نقطه را بمباران کردند.

 

وی ادامه داد: بمباران شیمیایی به صورتی بود که بلافاصله عوارض خود را بلافاصله نشان نمی داد و مردم هم که اطلاعی و تجربه ای با بمب شیمیایی نداشتند ، به سراغ خانواده هایی رفتند که خانه های آنها آماج حملات و بمباران قرار گرفته بود.

 

آموزگار اضافه کرد: در نهایت پس از 5 ساعت عوارض این بمب ها بر مردم نشان داده شد و بسیاری از مردم این شهر حدود 200 نفر مصدوم شدند که بلافاصله این مصدومان به مراکز بیمارستانی هدایت شدند و هم اکنون هم بسیاری از این افراد همین عوارض را دارند و به درجه شهادت نائل می شوند.

 

وی در پایان گفت: شهر نودشه پس از بمباران تخلیه نشد و ارزوی مردم این شهر این است که همچنان که مقاومت کردند در تقویم کشور به عنوان شهر مقاوم در مقابل بمباران شیمیایی شناخته شوند.