پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله17:08 - 1402/03/10

سردار آسیابانی: پیگیر بازگشت اهالی روستای بله بزان هستم

جمعی از اهالی روستای بله‌بزان با سردار آسیابانی فرمانده قرارگاه شهید کاظمی، حیدری سرپرست فرمانداری پاوه ، بخشدار مرکزی جهت بازسازی و بازگشت اهالی روستا در محل سالن جلسات فرمانداری دیدار کردند.

به گزارش هزارماسوله ، به گزارش خبرنگار ما در این دیدار سید آزاد حسینی رئیس شورای شهر پاوه و به نمایندگی از اهالی روستا به ایراد سخن پرداخت.

 

قبل از هرچیز برخودم لازم میدانم به نمایندگی از مردم شهر پاوه به پاس زحمات و تلاش های دلسوزانه و شبانه روزی  سردار محرومان ؛ سردار آسیابانی خاصتا قشر کم بضاعت و در حوزه های مختلف از حل مشکلات کم آبی گرفته تا پیگیری ساماندهی کولبران، کمک های نقدی و غیر نقدی کمال تشکر و امتنان را داشته باشم.

 

 حسینی افزود: روستای بله بزان دارای قدمت تاریخی و از قدیم محل عبور کاروانیان و زائزان عربستان و عراق بوده و به خاطر همجواری این روستا در کنار رودخانه بزرگ سیروان مردم از طریق قایق موجب عبور مسافران را فراهم و برهمین اساس نام اصلی این روستا( بلم زان یا بلم ران ) و بعدا در ثبت نقشه و آمار گیری به بلبزان تغییر کرده است.

 

 رئیس شورای شهر ادامه داد: این روستا دارای پوششهای جنگلی فراوان، گونه های کم یاب محیط زیستی و از دیر باز محل زندگی مردمانی پاک، با ایمان ، نیک اندیش ، باگذشت بوده است که از طریق باغداری ، دامداری ، سقز چینی و تجارت امرار معاش و مرزداران غیور بوده اند همانگونه که در زمان انقلاب  چندین شهید ، آزاده ، و اثرات مخرب پس از جنگ هم چندین جانباز تقدیم انقلاب نموده است. و همواره به نظام و انقلاب و رهبر وفادار بوده اند و اکنون نیز با سردار آسیابانی در خصوص وفاداری به نظام تجدید بیعت مینمایند

 

 وی در ادامه افزود: مردم روستا در زمستان ۱۳۶۶ بنا بر تصمیم مسئولان وقت تخلیه و هرکدام آواره شهر و روستاهای اطراف بدون هیچگونه درامد و شغلی ، با نامهربانی های فراوان ساختند تا شاید روزی بتوانند به روستای ابا و اجدادیشان برگردند اما پس ازگذشت چندین سال هنوز این اتفاق نیفتاده است.لذا از جناب سردار اسیابانی ، فرماندار گرانقدر و مسئولین ذیربط درخواست داریم در خصوص بازسازی و بازگشت مردم به روستا همکاری لازم را مبذول فرمایند و همچنین از خدمات ایجاد شده ، پروژه بند آب دوآب برای اشتغال زایی و استفاده از طرح های گردشگری جوانان روستا در اولویت باشند.

 

سرپرست فرمانداری پاوه اعلام کرد: نظام اسلامی و بنیان این نظام از خون شهداء و ایثارگران می باشد لذا همه موظفیم حارس و پاسبان این بهای ارزشمند اسلامی باشیم‌.  

 

 علیرضا حیدری افزود: ما به عنوان خادمان مردم و ملت موظفیم مسائل و مشکلات مردم را پیگیری کنیم و بنده هم از زمان واگذاری این سمت از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

 

 وی به خدمات نظام اسلامی در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: مردم از خدماتی که نظام به منطقه داشته است قدردان هستند و این در بازدیدهای بنده در سطح منطقه در مدت اخیر کاملا هویداست.

 

وی ادامه داد: امیدواریم با تلاش و پیگیری های سردار آسیابانی که حقیقتا تلاشهای شبانه روزی و ارزنده ایشان بر هیچ کس پوشیده نیست این امر تحقق پیدا کند و شما اهالی روستای بله بزان بتوانید در سرزمین آبا و اجدادی خودتان زندگی کنید.

 

 سردار آسیابانی ضمن تقدیر از بانیان جلسه اعلام کرد: هدف و غایت همه خدمتگزاران به نظام انقلاب اسلامی خدمت به مردم و پیگیری و رفع مسائل و مشکلات مردم است.

 

 وی افزود: ما هم به عنوان سربازان نظام تابع قواعد و مقررات هستیم و موظف به اجرای آن می باشیم.

 

وی ضمن استماع نظرات اهالی منطقه بله بزان افزود: شما سروران گرامی مدافعان اصلی به این آب و خاک و مرز و بوم بوده اید ان شالله به جد پیگیر حل مشکل شما سروران گرانقدر خواهم بود.

 

 سردار آسیابانی فرمانده قرارگاه شهید کاظمی و ارشد سپاه در اورامانات افزود: مسائل و مشکلاتی که عنوان نمودید برای ما هم ارزشمند است لذا تمام توان و تلاش خودمان را خواهیم کرد که شما هم بتوانید پس از سالها به سرزمین خود برگردید و به توسعه منطقه کمک کنید. و اعلام نمود طی روزهای آینده خبرهای خوشی در خصوص حل مشکل بازگشت مردم روستای بلبزان و بازسازی این روستا به این مردم غیور و انقلابی پس از سالها انتظار  داده خواهد شد.