پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله14:45 - 1402/04/02
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه:

بازگشایی مرز شوشمی یک پیش قدم برای ورود گردشگر است/ ساماندهی بعد از بازگشایی از اهم موضوعات است

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: بازگشایی مرز شوشمی یک پیش قدم برای ورود گردشگر است، و آن چیزی که دولت باید انجام دهد هم اکنون زیر ساخت اولیه را برای تردد ایجاد کرده اما هنر مردم ما اینجاست که چگونه از فرصت مرز و گردشگری استفاده کنند.

به گزارش هزارماسوله ، محمدی معاون اقتصادی استاندار در نشست بخشداری نوسود در سخنانی اظهار داشت: دریای عراق ظرفیت های بی نهایتی برای ما از نظر گردشگری، اقتصادی و تجاری ایجاد کرده است اما تا خودمان نخواهیم، هیچ اتفاقی نمی افتد.

 

وی با بیان اینکه بحث گردشگری بحث اولویت ما است افزود: بحث گردشگری، ظرفیت ارزان قیمت پردارمدی برای استان ایجاد خواهد کرد که بسیاری از کشورها هم اکنون با این می چرخند، و ما باید از این گردشگری استفاده کنیم.

 

وی گفت: بازگشایی مرز شوشمی یک پیش قدم برای ورود گردشگر است، و آن چیزی که دولت باید انجام دهد هم اکنون زیر ساخت اولیه را برای تردد ایجاد کرده اما هنر مردم ما اینجاست که چگونه از فرصت مرز و گردشگری استفاده کنند.

 

وی با اشاره به بحث کولبری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمایش کردند که با قاچاق سازمان یافته برخورد کنید، اما کولبر ما قاچاقچی نیست، طرح مجلس و لایحه دولت در خصوص ساماندهی کولبری در دستور کار است و ساماندهی هم یعنی کالایی که مجاز است ورود پیدا کند، نه کالایی که مشکل امنیتی و خلاف شریعت دین اسلام باشد.

 

محمدی با بیان اینکه کولبران نان آور خانه هستند گفت: در بین کولبران شاید تعداد انگشت شماری، کالاهای غیر مجاز را وارد کنند، اما این کولبری دغدغه خانواده ها، نماینده اورامانات، دولت و خود استاندار است که منافع مرز باید، کل استان را منتفع کند و ان هم به ساز و کار بر می‌گردد که چگونه تعریف شود.

 

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به موضوع بازگشایی مرز گفت: ساماندهی بعد از بازگشایی از اهم موضوعات است که برای مسافرانی که به اینجا خواهند آمد، چکار کنیم و چگونه از تردد مسافر به نفع خودمان استفاده کنیم.

 

وی اضافه کرد: این مرز که قرار است سه شنبه باز شود باید برنامه مدونی داشته باشیم که مردم متنفع شوند و ارائه خدمات به نوعی باشد که افرادی که ورود کنند مجدد از این مرز تردد کنند.

 

وی در پایان گفت: باید هنر ما بعد از بازگشایی مرز این باشد که ظرفیت را حفظ و افزایش دهیم، و قسمت دیگر فرهنگ سازی است تا از این تردد، درامد زایی کنیم.