پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله15:54 - 1402/09/03
امام جمعه پاوه:

نابودی قدس هدف اصلی دشمنان اسلام است

امام جمعه پاوه گفت: هدف اصلی دشمنان اسلام در فلسطین کشتار مسلمانان نیست بلکه نابودی قدس هدف اصلی آنان است.

به گزارش هزارماسوله ، ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه ، افزود: از روزی که قدس شریف به دست مسلمانان افتاده تاکنون دشمنان بر علیه آنان دشمنی  و مسیحی ها و یهودیها به دنبال تسلط بر آن بوده اند و امروز هم آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان آنها به فکر اشغالگری در این کشور هستند.


وی ادامه داد: مسئله فلسطین و غزه نسبت به سایرکشورهای مسلمانان مانند سوریه ، یمن ، لیبی و الجزایز و ... که درگیر جنگ و اختلافات هستند بسیار مهمتر است چرا که فلسطین محل وحی و موطن و محل زندگی بسیاری از پیامبران، محل اسرا و معراج پیامبر گرامی اسلام (ص) و قبله اول مسلمانان است .


خطیب جمعه پاوه با بیان اینکه تا ۱۰۰ سال پیش هیچ یهودی در فلسطین نبود و همه ملک آن کشور متعلق به اسلام بود تصریح کرد: امام راحل (ره) برای حمایت از آرمانهای ملت مظلوم فلسطین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند تا اهمیت قدس و فلسطین برای مسلمانان فراموش نشود .


ماموستا قادری تاکید کرد: بعد از ۴٨ روز جنگ و تخریب و کشتار ، امروز آتش بس موقتی اجرا شده اما هیچگونه امکانات اولیه ای در آن کشور وجود ندارد و ذلت و خواری برای آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان آن باقی مانده است.


وی سپس با تبریک هفته بسیج اضافه کرد: بسیج یک اجتماع بیدار ، هوشیار و مخلص است و مجموعه افرادی آن را تشکیل داده اند که بی توقع و ایثارگر هستند.


ماموستا قادری گفت : امروز بسیجان در دو عرصه دفاع و سازندگی ماموریت دارند و فعالیت آنها در عرصه سازندگی و خدمت رسانی به مناطق محروم اهمیت بیشتری دارد.


امام جمعه پاوه همچنین با گرامیداشت روز پرستار اظهار داشت: جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان بر مردم حق دارند و تلاش آنها ستودنی است و زحماتشان را در دوران کرونا که همه خود را قرنطینه کردند و آنها در میدان بودند فراموش نخواهیم کرد


ماموستا ملاقادر قادری در بخش نخست خطبه ها نیز تصریح کرد: به نص قرآن کریم مال اولاد زیینت انسان هستند اما آنچه مایه سعادت و خوشبختی در قیامت می باشد انجام باقیات صالحات است که خداوند متعال در قرآن کریم ، پیامبر گرامی اسلام (ص) در احادیث و بزرگان دینی برای ما تبیین کرده اند.


وی بیان داشت: انجام عبادات، ذکر خدا ، تلاوت قرآن کریم ، صدقات و خیرات ، احترام به پدر و مادر ، امر به معروف و نهی از منکر ، توجه به ایتام ، صبر هنگام مصیبت و شکر گذاری مهمترین اعمال خیری هستند که مسیر سعادت ما را هموار می کنند.