پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:56 - 1402/10/19

یادواره شهدای دانشجویی دردانشگاه پیام نورپاوه برگزار شد

صبح امروز مراسم یادواره شهدای دانشجویی در دانشگاه پیام نور پاوه برگزار شد.

به گزارش هزارماسوله ، در این مراسم سرهنگ مسعود دوستی فرماندهی سپاه ناحیه پاوه در سخنانی اظهار داشت: شهدای والامقام ما با اقتدار در مقابل دشمنان در همه عرصه‌های مبارزه ایستادند و  امنیت و آرامش را برای ملت و کشور بزرگ ایران به ارمغان آورند.

 

وی افزود:  جامعه فرهیخته دانشجویی و دانشگاهی ، همواره در راه مبارزه با سلطه استکبار و استبداد بوده و هست  که در مقاطع مختلف در راه دفاع از کشور و مبارزه با دشمن نقش‌آفرینی کرده و برای استقلال و آزادی کشور  تا بالاترین درجات  یعنی شهادت رسیده اند.

 

وی گفت: در ابتدای انقلاب دانشجویان همراه با مردم ، بر علیه نظام طاغوتی متحد شدند و به وظیفه و رسالت خود پرداختند و تا به امروز نیر بر همان عهد و ارمانهای انقلاب  که مبتنی بر دین مبین اسلام و محور آن کتاب خدا و سنت رسول الله است پایدار و استوار مانده و خواهند ماند.

 

سرهنگ دوستی در پایان به پنج مرحله  انقلاب اسلامی که در منویات مقام معظم رهبری مد ظله العالی آمده اشاره نمود .

 

وی گفت: بنا بر فرمایشات ایشان، مرحله اول، «انقلاب اسلامی» و مرحله دوم نیز «تشکیل نظام اسلامی» است. لذا انقلاب اسلامی، هم اکنون از این دو مرحله عبور کرده­ است. ایشان مرحله سوم تحقق اهداف انقلاب را «تشکیل دولت اسلامی» می­دانند و انقلاب اسلامی هم ­اینک در این گام قرار دارد. لذا علاوه بر تشریح و تبیین مرحله سوم، تکالیف مردم و مسئولین در این مرحله را نیز برشماری نموده­ اند.

 

وی ادامه داد: معظم له، مراحل چهارم و پنجم را «تشکیل کشور اسلامی» و «تشکیل تمدن نوین اسلامی» ذکر نموده و برای رسیدن به آنها، وظایف و انتظاراتی که از مردم و کارگزاران نظام اسلامی می­رود را ذکر فرموده ­اند.


در ادامه حجت الاسلام والمسلمین وحید ترکاشوند مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه نیز در سخنانی اظهار داشت: بستر فرهنگی و تفکری دانشگاه ، ارائه الگوهای عملی از ایثار و شهادت بوده که با ارائه جهاد تبیین و جهاد علمی ادامه دهنده راه شهدا خواهیم بود.



وی با بیان اینکه جهاد به مثابه سنگ محکی است که صدق ایمان مومن را محک می زند گفت: هرکس در صحنه جهاد قرار بگیرد، از تعلقات دنیایی رهایی می یابد.