پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله12:44 - 1403/04/07
یادداشت/

راه رفته را نباید رفت

نخبگان ما در یک آگاهی بخشی هوشمندانه به جامعه اهل سنت به این نتیجه رسیده اند که ائتلاف با اصلاح طلبان راهی به ناکجاآباد است .

به گزارش هزارماسوله ،بعنوان یک ایرانی اهل سنت ، بعنوان کسی که عمری در مسیر وحدت و همدلی اقوام و مذاهب این سرزمین کوشیده ام ، بعنوان خادم جامعه اهل سنت در مطالبه گری حقوق قانونی و بعنوان کسی که بیش از سی سال مشق سیاست کرده ام عرض می نمایم که ؛

ای عزیزان ، برادران و خواهران گرامی ام ، ای کسانیکه نسبت به این سرزمین ، به آینده و سرنوشت خود و فرزندانتان دغدغه دارید.

اینها را به تحقیق خدمتتان عرض می کنم که شرکت در انتخابات یک الزام ، یک ضرورت و یک فریضه ملی و دینی است .

چراکه شهروندان بی دغدغه نسبت به سرنوشت خود آینده روشنی نداشته و راهی به بن بست می برند .

شرکت در انتخابات برای هر اهل سنت مدعی دلسوزی واجب است . شرکت در انتخابات یعنی بلیط ورود به میز مطالبه گری ، یعنی اعلام همدلی،  یعنی پای در وادی قانون گذاشتن ، یعنی اعلام برادری و شرکت در انتخابات یعنی مهر تایید بر حقوق خود که همه ما باید همراه این حماسه ملی شویم .

اما در مورد اینکه چه کسی را انتخاب کنیم ؟

باید به عرض عزیزانم در جامعه اهل سنت ایران اسلامی برسانم که ما اهل سنت قطعه ای از پازل زیبای ایران اسلامی هستیم وجود ما ، زیبایی ما ، موفقیت ما و سربلندی ما به بودن در کنار سایر قطعات این پازل وابسته است .

لذا در ادامه مسیر تحقق حقوق شهروندی خود باید حکیمانه و صبورانه در مسیر قانون و مصلحت های کشور قدم برداریم .

شاکر خدای متعال هستیم که سکان کشتی ایران اسلامی در دستان حکیمی فرزانه ، رهبری عالم و عامل به وحدت و برادری حضرت آیت الله خامنه ای( مدظله العالی ) می باشد که عملا برای ما پدری مهربان و دلسوز هستند  .

لذا اولین قدم در مسیر بهبود شرایط و تغییرات مثبت در جامعه شرکت در انتخابات و دومین قدم انتخاب اصلح است .

ما تجربه ۱۶ سال حضور صددرصدی پشت سر طیف اصلاح طلب را داریم .

با شعارهای آنها امید را در دلهایمان زنده کردیم ، با لبخند آنها خندیدیم ، با وعده های آنها رو به سراب خیالی شان تشنه لب حرکت کردیم ، پشت سر آنها سیاهی لشکرشان شدیم ولی هیچگاه ما را به مقصد نرساندند .

اصلاح طلبان وعده های شیرین می کارند اما میوه تلخ می دهند .

تجربه ائتلاف های انتخاباتی ما با اصلاح طلبان شکست خورده است و هیچ دستاوردی جز ناامیدی و سرخوردگی سیاسی برای نخبگان ما نداشته است .

لذا اهل سنت در یک پروسه آگاهانه قرار گرفته است در یک " پوست اندازی سیاسی " که حضور خود در انتخابات را وظیفه ملی می داند اما انتخاب اصلح را با آگاهی و بدور از شعارزدگی انجام می دهد .

نخبگان ما در یک آگاهی بخشی هوشمندانه به جامعه اهل سنت به این نتیجه رسیده اند که ائتلاف با اصلاح طلبان راهی به ناکجاآباد است .

این پروسه از سه سال پیش با حمایت از شهید دکتر رئیسی آغاز و اکنون با سنجش برنامه ها ، همفکری با نامزدها و اعتبار سنجی تیم همراه نامزدها به گزینه ای رسیدیم که دارای شاخص های یک رئیس جمهور توانمند ، قوی ، اجرایی باشد.

کشور در شرایط سخت معیشتی بسر می برد ، رئیس جمهور آینده ما باید " اجرایی ، قوی ، جهادی ، بانفوذ و پرتلاش " باشد نه اینکه فقط با طرح مسائل تنش زا و هیجانی به فکر ایجاد هیجان کاذب انتخاباتی برای خودش باشد .

شایستگان اهل سنت بدانند که بکارگیری آنها در مدیریتهای کشور مانعی از طرف نظام اسلامی نداشته و همه ارکان نظام و در راس آنها مقام معظم رهبری برادرانه موافق استفاده از ظرفیت شایستگان اهل سنت می باشند .

اما آنچه تا بحال مانع از تحقق کامل این حق شده ، سلیقه برخی مدیران بوده است .

۱۶ سال در دولتهای اصلاح طلب وعده شنیدیم و فردای انتخابات گفتند : منتظر باشید .

گفتند : نمی گذارند ، در حالیکه خودشان هیچ اراده ای برای آن نداشتند.

به نخبگان ما گفتند :  صبر کنید ، صبر کردیم تا که علف زیر پایمان سبز شد ، ولی وعده آنها به عمل تبدیل نشد .

شرط عقل حکم می کند که " آزموده را آزمودن خطاست" .

یا که " مسلمان دو بار از یک سوراخ گزیده نمی شود " .

پس "  راه رفته را نباید رفت ".

نباید با شعار و وعده بی عمل رای خود را به صندوق کسانی واریز کنیم که فردای انتخابات آلزایمر می گیرند .

لذا با لحاظ جمع جهات و پس از بررسی های بعمل آمده معتقدم :

گزینه منتخب اهل سنت ایران باتوجه به شاخص های مدنظر و میزان همدلی نامزدهای مختلف با مطالبات ما به گزینه #دکتر_محمد_باقر_قالیباف

رسیده و ایشان را اصلح و همان رئیس جمهور منتخب خود اعلام می نمائیم .

امیدواریم با حضور حماسی خود و با قاطعیت رای خود را بنام دکتر قالیباف وارد صندوق های رای کرده و آغازی نو را بر فصل جدیدی از مطالبه گری خود در سرزمین قانون و برادری شروعی مبارک داشته باشیم.

 

✍️ سید علاءالدین حیدری

  فعال مدنی کرد اهل سنت