پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:58 - 1403/04/17

"پزشکیان"، "طبیب" بمانند و "سیاستمدار سایکوپات"نشوند!!

آرزومندم که او به عنوان یک پزشک بتواند در این جایگاه نه تنها به موضع یک "سیاستمدار سایکوپات" تنزل پیدا نکند..

به گزارش هزارماسوله ، مهمترین رویداد سیاسی و اجتماعی چند هفته اخیر ایران، انتخابات غیرمعمول چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران بود که با انتخاب جناب آقای دکتر "مسعود پزشکیان" در مرحله دوم،پایان یافت.

🔊سوای ویژگی های دیگر این رویداد، یکی از خصایص مهم و چشمگیر  آن انتخاب فردی در کسوت پزشکی(جراح کاردیولوژیست) است که در تاریخ ایران بی سابقه است. علاوه بر آن، شاید یکی از دلایل انتخاب دکتر پزشکیان از سوی رای دهندگان، همین حرفه پزشکی و بهره گرفتن از اعتماد تاریخی جامعه به قشر پزشکان است. تاریخا جایگاه حرفه پزشکی و قشر طبیب در میان مردمان جهان( بویژه مردمان خاورمیانه) از اعتبار و اعتماد برخوردار بوده و هنوز هم هست.شاید یکی از دلایل وجود این اعتبار و اعتماد اجتماعی ، نقش بی بدیل طبیبان در حفظ سلامتی مردم و صداقت در گفتار و کردار آنها و در یک جمله انسان دوستی،مهربانی و دوری از مال اندوزی آنها باشد.

🔊در چند دهه گذشته،به جایگاه و اعتبار حرفه پزشکی در جغرافیای سیاسی ایران به دلایل مختلف آسیب وارد شده و شواهدی متقن برای اثبات این ادعا وجود دارد‌. امید اینجانب به عنوان یک همکار آن است انتخاب جناب دکتر پزشکیان بتواند علاوه بر تحولات دیگر،موجب آن شود تا شان و اعتبار حرفه پزشکی و پیراپزشکی  بیش از این آسیب نبیند و اقداماتی در دستور کار قرار گیرند تا حفظ سلامتی شهروندان در ابعاد جسمی، سایکولوژیک و اجتماعی و نیز حفظ سلامت محیط زیست انسان و سایر زیستمندان در اولویت قرار گرفته و در همانحال به رابطه ناسالم  پولی بین پزشک و بیمار پایان داده شود،امری که بدون شک  منجر به حفظ و ارتقای جایگاه و شان شغل پزشکی در جامعه نیز خواهد شد.

🔊ضمن عرض تبریک به دکتر پزشکیان و آرزوی سلامتی و موفقیت برای ایشان در اجرای وعده های انتخاباتی اش، آرزومندم که او به عنوان یک پزشک بتواند در این جایگاه نه تنها به موضع یک "سیاستمدار سایکوپات" تنزل پیدا نکند،بلکه الگویی مناسب برای سیاسیون در معرض خطر ابتلا به  انواع امراض سایکولوژیک ارائه داده و به درمان مبتلایان در ایران و حتی جهان نیز  کمک نماید.چنین باد!!

دکتر برهان ولدبیگی