پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله14:32 - 1403/06/26
امام جمعه کرمانشاه در مراسم میلاد پیامبر در پاوه:

ایستادگی جبهه مقاومت در مقابل کفر، برخاسته از سیره و سنت رسول الله (ص) است

امام جمعه کرمانشاه در مراسم میلاد پیامبرگرامی اسلام(ص) در پاوه:گفت: ایستادگی جبهه مقاومت در مقابل کفر، برخاسته از سیره و سنت رسول الله (ص) است .

به گزارش هزارماسوله ، 

امام جمعه کرمانشاه در مراسم میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) که صبح امروز در مسجد جامع پاوه برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: وجود امام جمعه پاوه مشعلی برای منطقه است، ایشان بسیار با بصیرت و معنویت و حاضر در صحنه هستند که اقدامات ایشان را که می بینم به یاد ایه شریفه مرزداری می افتم،

 

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری افزود: مانوستا قادری تنها مرزدار کشور ما نیست بلکه مرزدار مرز اعتقادی، معنوی، اخلاقی و شریعه مقدسه است، من به سهم خودم به عنوان خادم مردم استان از همه اقشار و از زحمات ایشان تقدیر و تشکر دارم.

 

وی با بیان اینکه خداوند قبل از اینکه موجود دیگری را خلق کرده باشد، برای بشریت مشعلی نورانی آفرید، گفت: خداوند نور مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) را در ابتدای خلقت افرید چرا که آن حضرت رحمت للعالمین است.

 

وی افزود: یعنی از ابتدای عالم تا انتهای عالم و در برزخ و قیامت، وجود مقدس پیامبر برای همه عالمیان و برای همه انبیای گذشته و هم برای کلایه خلایق رحمت است.

 

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: این افتخار نصیب امت واحده شد که براساس امر پروردگار متعال پیرامون کلمه توحید و لا اله الا الله یکی است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری ادامه داد: وجود پیامبر گرامی اسلام(ص) برای امت اسلامی نیکوترین الگو و اسوه است، این که خداوند تعبیر می فرماید، برای همه بشریت بوده و خواهد بود و برای امت اسلامی به صورت خاص اسوه، نیکو و حسنه است.

 

وی اضافه کرد: هر گوینده لا اله الا الله و محمد رسول الله(ص) اگر بخواهد بالاترین سطح کمال را در زندگی تجربه کند باید تلاش کند عقیده، ویژگیهای اخلاقی و رفتار و عملش دقیقا مطابق با سیره و سنت وجود پیامبر و اهل بیت آن حضرت باشد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: وجود مقدس پیامبر و اهل بیت آن حضرت بهترین الگو برای امت اسلامی است که بتوانند با مطابعت از سیره حضرت به کمال برسند.

 

وی افزود: کتابهای فراوانی است که شرایط و حتی ظواهر و شمایل و خصوصیات اخلاقی و  رفتاری وجود مقدس پیامبر گرامی را توضیح و شرح داده اند که ما مسیر درست را انتخاب کنیم.

 

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی بر مردم غزه گفت: مظلومیت مردم غزه با ۴۱ هزار شهید که بخش زیادی از آنان کودکان و بانوان هستند همه از جنایات رژیم و ظلم آنها به شهادت رسیده اند.

 

وی افزود: ایستادگی و استقامت جبهه مقاومت که مجموعه ای از مجاهدان راه خدا را از اهل شیعه و اهل تسنن تشکیل می دهد، پای کار هستند و دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه نمونه های بارز و روشن در مقابل استکبار و کفر جهانی است.

 

وی با بیان اینکه ایستادگی در مقابل کفر، برخاسته از سیره و سنت وجود آن حضرت است،گفت: وجود مقدس پیامبر این ویژگی را دارد که در مقابل کفار بسیار شدید و سخت برخورد کند و سکوت نمی کرد، کما اینکه تمام عمر آن حضرت که کفار سعی می کردند ایشان را محدود یا به شهادت برسانند تا اخرین نفس در مقابل انها ایستاد و ایستادگی اسلام را پیش برد.  

 

امام جمعه کرمانشاه گفت: ایستادگی امروز امت اسلامی در مقابل صهیونیست کودک کش و نسل کش، به تاسی از پیروی از سنت وجود مقدس پیامبر است .

 

حجت الاسلام غفوری اضافه کرد: همین هفته وحدت و بزرگداشت هفته وحدت و مشارکت در  امر وحدت به هر صورت ممکن این عمل سیره پیامبر گرامی اسلام است.

 

وی خاطر نشان کرد: اما راحل ابتدای پیروزی انقلاب بر امر وحدت به عنوان امر راهبردی تاکید کردند و این هم از باب عمل به ایات شریفه قران کریم است، موسس وحدت امت اسلامی خداوند و پیامبر است، انجا که خداوند فرمود واعتصمو بحبل الله یعنی برای همه هر گوینده لا اله الا الله در این عالم با امت اسلامی باشد.

 

وی گفت: خداوند می فرماید که اگر وحدت نداشته باشید، دشمنان بین شما ایجاد نزاع و اختلاف و درگیری می کنند، و به هیچ وجه این پیکره واحد، حق ندارند با هم‌نزاع کنند، در غیر این صورت این پیکره سست و به آن آسیب می رسد و عظمت امت اسلامی شکسته می شود.

 

وی با اشاره به اینکه امت اسلامی یک خانواده هشتند گفت: اگر آن اعتبار و جایگاه و اقتدار امت اسلامی با تفرقه از بین می رود، و ما یقین داریم که دشمنان امت اسلامی و در راس آنها، انگلیس روباه مکار از چند قرن پیش یکی از مهمترین نقشه های علیه دنیای اسلام را اختلاف افکنی بین شیعه و سنی طراحی و پیاده کردند و در ادامه امریکا و اسراییل پرچمدار این نقشه شوم شده اند .

 

وی گفت: رهبر می فرمایند اگر درجامعه شیعه علیه وحدت حرف زدند تحت تاثیر دشمن و شیعه انگلیسی است و اکر در بین اهل سنت عمل تفرقه انجام می دهند و امت واحده را ضعیف کنند، سنی امریکایی است.

 

وی در پایان گفت: بدنه امت اسلامی براساس این ایات شریفه یک دل و رحما بینهم هستند و چیزی به اسم اختلاف در بین این امت معنا ندارد و دلیل آن هم این است که قرن ها این مردم شریف اجدادشان کنار هم زندگی کرده اند .