پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله12:00 - 1392/04/31

کشف جسد کودک ده ساله پس از دو روز

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از غرق شدن یک نوجوان و یک کودک در آبهای جنوب استان طی هفته جاری خبرداد.

هزار ماسوله به نقل از مهر: جابر ثوابی : یک نوجوان 16 ساله در رودخانه زرینه رود در نزدیکی روستای گرده رشت مشغول شنا بود که به علت ناآشنایی به اصول شنا درآب غرق شد.
وی ادامه داد: این حادثه ظهر روز شنبه روی داد و نیروهای امدادی این نهاد به محض اطلاع از وقوع حادثه به منطقه اعزام و با تلاش اهالی روستای گرده رش پیکر بی جان این نوجوان را از آب بیرون کشیده و به بیمارستان میاندوآب انتقال دادند.
 
ثوابی افزود: همچنین شنبه هفته جاری کودک 10 ساله ای در آبهای پشت سد حسنلوی نقده دچار غرق شدگی شد.
 
وی اعلام کرد: در این زمینه نیز نیروهای امدادی هلال احمر در پی کسب اطلاع از حادثه، در محل حاضر و به جستجوی غریق پرداختند عملیات به علت تاریکی هوا همان روز نتیجه نداد، تا سرانجام ساعت 17 روز بعد یکشنبه جسد کودک کشف و به مقامات ذیصلاح تحویل شد.
 
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی یاد آور شد: با مرگ این نوجوان و کودک تعداد جانباختگان ناشی از غرق شدگی در رودخانه ها و آب سدهای آذربایجان غربی به 16 نفر رسید.
 
ثوابی همچنین با هشدار به خانواده ها مبنی بر مواظبت از فرزندانشان در زمینه شنا در آبهای غیر مجاز گفت: این درحالی است که از سالهای گذشته تاکنون با نزدیک شدن به فصل گرما هشدارهای لازم به مردم داده شده ولی متاسفانه هشدارها هم بی نتیجه است.