او درباره آخرين تصميمگيريهاي دولت براي افزايش قيمت بنزين اينطور گفته است: چند روزي صبر كنيد دولت نظرش را اعلام ميكند، در حال حاضر درحال مطالعه هستيم و با توجه به نظر مجلس و ارزيابيهاي دولت درباره قيمت بنزين تصميم نهايي خواهيم گرفت. وزير نفت در اين باره كه آيا ملاك تعيين قيمت، بنزين قاچاق خواهد بود يا وضعيت اقتصادي مردم؟ اظهار داشت: ميزان قاچاق براي تعيين نرخ بنزين اصل نبوده است اما بايد توجه داشت كه تاثير قيمت بر قاچاق هم بر كسي پوشيده نيست.
اين عضو كابينه دولت افزود: اصل اين است كه بتوانيم تعهدات تامين هزينههاي يارانه و هم آنچه كه به وسیله قانون الزام شده است را انجام دهيم چرا كه قانون الزاماتي را براي دولت گذاشته كه دولت مكلف است براي اجراي آن با مجلس تعامل كند.
او چندي پيش هم درخصوص افزايش قيمت بنزين از سياست خودرو ارزان و بنزين گران سخن به ميان آورده بود و احتمال ميرود كه در آينده دولت در پي اجراي چنين سيستمي باشد. در آن اظهارنظرهاي پيشين او با يادآوري اينكه براساس قيمتهاي فعلي منطقه خليجفارس،قيمت هر يك ليتر بنزين در كشور بيش از 3000 تومان برآورد ميشود، گفته بود: اين افزايش قيمت زماني منطقي خواهد بود كه مردم خودروهاي ارزانقيمت و با مصرف بهينه و پايين در اختيار داشته باشند.
وزير نفت با بيان اينكه دولت به هيچوجه نباید براي اينكه بخواهد تعداد خاصي بنگاه اقتصادي يا به اصطلاح شركتهاي خودروسازي را نگهداري كند به كل مردم فشار بياورد، اظهارداشت: از اين رو مذاكراتي با وزارت صنعت آغاز خواهيم كرد تا امكان خودروهاي ارزانقيمت و كممصرف فراهم شود و نبايد در فروش خودرو به مردم گرانفروشي كرد. او اينطور گفته بود: بايد شدت انرژي را به جاي مصرف انرژي كاهش دهيم زيرا يكي از شاخصهاي كشور پيشرفته افزايش مصرف انرژي است.
وزير نفت در اظهارنظرهاي پيشين خود همچنين درخصوص طرح و برنامهها براي بهينه كردن قيمت سوخت از جمله بنزين گفته بود: نمونه كاهش و بهينه كردن شدت انرژي، برقي كردن چاههاي كشاورزي، توليد با كيفيت خودرو و جلوگيري از هدررفت انرژي در ساختمانهاست. همچنين نيروگاهها اكنون 90ميليون ليتر گاز مايع ميسوزانند كه اين ميزان در زمستان به 160 تا 170ميليون ليتر ميرسد.