پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله18:10 - 1392/08/15

جلسه شواري فرهنگ عمومي در فرمانداري پاوه

جلسه شواري فرهنگ عمومي در فرمانداري پاوه با حضور مدير كل ارشاد اسلامي استان كرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار هزار ماسولهدر اين جلسه فرماندار شهرستان پاوه ضمن عرض خير مقدم به مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كرمانشاه و هيئت همراه با اشاره به جغرافياي سياسي و فرهنگي و موقعيت شهرستان پاوه اظهار داشت: مشكلات عديده اي در كشور رايج هستند كه الحمد الله در شهرستان پاوه با وجود شخصيت روحاني بزرگي همچون حاج ماموستا ملا قادر قادري و شوراي تامين امنيت مشكلات نسبت به شهرهاي ديگر كمتر است و فعاليتهاي فرهنگي و مذهبي در شهر كامل و جامع و جوابگو است

وي ادامه داد:در شرايطي كه اوج فعاليتهاي منحرف و تندرو در خيلي از شهرها تعرض مي گرفت در شهرستان پاوه همايش حقيقت جويان مسلمان كه با نگاهي به زندگي سيد عبيدالله برادر امام رضا(ع) برگزار شد.

وي افزود:همه سرمايه گذاري دشمن بر مناطق مرزي كشور مي باشد و بيشترين فشار روي شهرهاي مرزي براي دشمنان نظام و مردم وجود دارد.

در ادامه امام جمعه شهرستان پاوه با اشاره به رساترين تعريف فرهنگ كه تعليم و تربيت و ادب است گفت:مسئوليت ما در شهرستان مسئوليت در فرهنگ عمومي شهرستان است و فرهنگ در ادبيات ايراني مقبوليت عامي دارد و از اين واژه در مكانهاي مختلف استفاده كرده اند در فرهنگ محلي به معناي دانش بالاتر و به كسي اطلاق مي شود كه اخلاق و برخورد،بهداشت، نحوه زندگي در سطوح بالاتر را داشته باشد

وي با بيان اينكه فرهنگ عمومي شامل ادبيات و اخلاقيات ديني و محلي است افزود:سعي ما بر اين باشد در شهرستان با وجود هجمه هاي فرهنگي و تير رس بودن در مقابل دشمن ، فرهنگ عمومي را پاسداري و حفظ كنيم.

وي گفت:امروزه برخي از رسانه ها با ترويج فرهنگ غربي توانسته اند بر مردم مسلمان تاثير گذار باشند آمار طلاق در اين شهرستان افزايش پيدا كرده است و علت آن برمي گردد به تبليغات اين رسانه ها و مشكلات اقتصادي .و اين نوع رسانه ها تهديدي عليه دين،ملت، مذهب و فرهنگ ماست.

وي ادامه داد:تلاش غرب براي به سلطه نشاندن فرهنگ خود به جهان است و ضرورت دارد با بصيرت و هوشياري در ميدان باشيم و در چندين عرض مختلف حركت كنيم .

ماموستا ملا قادر قادري در پايان گفت: در مملكت ما تبليغات اثرگذار بوده است و در اين مقطع زماني كه در تيررس دشمنان نظام هستيم نبايد نقش مقوله فرهنگ را دست كم بگيريم و و گامي و قدمي را راستاي حفط فرهنگ عمومي و محلي برداريم.

در ادامه مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كرمانشاه با اشاره به فرموده رهبر دو خصوصيت برجسته مردم پاوه دين داري و روشنفكري است اظهار داشت:با وجود علماي گرانقدر و پيشينه تاريخي و فرهنگي برجسته و خصوصيات بارزي كه در اين منطقه است همه و همه دست در دست هم داده كه شهرستان پاوه در استان به عنوان الگو ياد مي شود.

وي افزود:فرهنگ عمومي زير مجموعه فرهنگ است فرهنگ عمومي به معناي آن بخش از فرهنگ كه با عامه مردم ارتباط پيدا مي كند مجموعه اي از باورها اعتقالدات ، انديشه ها و ذهنيات افراد جامعه است و داراي دو بعد بيرون و دروني مي باشد.بعد بيروني آن هر آن چه كه نماي بيروني از قبيل لباس پوشيدن و نحوه برخورد را نشان مي دهد و بعد دروني اخلاقيات فردي و اجتماعي ، رعايت حقوق شهروندي و توجه به قانون ها و هر آنچه كه افراد يك جامعه در تعامل با هم انجام مي دهند را شامل مي شود .

وي ادامه داد:فرهنگ پايه و اساس همه اركان ديگر اجتماعي و حيات زندگي انساني است اگر فرهنگ اصلاح شود اقتصاد و عمران و سياست همه ابعاد درگر نيز درست مي شود

وي گفت : اصلي ترين شاخصه براي انقلاب شاخصه فرهنگي است.

وي ادامه داد: بعد از 34 سال فرهنگ در اولويت مسئولان بوده است و ديد مسئولين نسبت به اهميت فرهنگ به اين معني كه تمام مسئولين در رده هاي مختلف مملكت و تمام آحاد جامعه فرهنگ را اسا و پايه قرار دهند.

زنگنه تصريح كرد:كار فرهنگي دلسوزي و صبوري مي خواهد بايد رصد گذاري و افق هاي آينده را در درازمدت ببينيم

وي در پايان گفت:بايد فضا به سمت و سوي كه همه هنرمندان در تصميم گيري در آن دخالت داشته باشند هدايت شود و مجموعه افراد را براي برون رفت از اين آسيبها در دستور كار قرار دهيم و در نهايت اجراي دوباره دست هنرمندان باشد و وظيفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي پشتيباني و نظارت و جهت دهي برنامه ها براي تاثير گذاري در فرهنگ عمومي و ديني است .