پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله23:27 - 1392/08/15
امام جمعه پاوه

احترام به اهل بیت ریشه در فرهنگ و اعتقادات اهل سنت دارد

امام جمعه پاوه گفت: احترام به اهل بیت رسول الله (ص) و حرمت نگه داشتن ایام محرم، ریشه عمیقی در فرهنگ و اعتقادات اهل سنت دارد.

به گزارش هزار ماسوله ماموستا ملا ˈقادر قادریˈ روز سه شنبه در کلاس هفتگی تفسیر قرآن در جمع مدیران ادارات و قشرهای مختلف مردم افزود: شیوه تکریم و احترام نسبت به ماه محرم و اهل بیت در میان مذاهب مختلف متفاوت است.
 


وی اظهار کرد: این روش و سلیقه متفاوت احترام و تکریم، دلیل بر محب نبودن نسبت به اهل بیت نیست، لذا همه ما چه شیعه و چه سنی اهل بیت را دوست داشته و احترام به آنها را وظیفه خود می دانیم


وی با اشاره به تعدد اقوام و مذاهب در ایران اسلامی گفت: با درایت و تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، دشمنان هیچ گاه نتوانسته اند در میان مذاهب مختلف از جمله شیعه و سنی شکاف ایجاد کنند و همین امر موجب وحدت و همدلی مردم و توفیق و موفقیت های دولت در عرصه های گوناگون شده است.

وی، بر رعایت احترام و ادب مردم در ایام محرم بویژه تاسوعا و عاشورا همچون سنوات گذشته تاکید کرد.

فرماندار پاوه نیز با تسلیت ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش، تعامل و تفاهم بین اهل سنت و اهل تشیع را در این شهرستان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این دوستی، وحدت و همدلی به واسطه وجود علمای آگاه و هوشیار و در رأس آنان امام جمعه پاوه و مردم با بصیرت منطقه فراهم شده است.

ˈحسین خدرویسیˈ افزود: این هوشیاری و آگاهی علما و مردم هیچ گاه به دشمنان اجازه نداده است تا نقشه های شوم خود را با استفاده از اهرم اختلاف در این شهرستان پیاده کنند.