بارش‌ ۷۸ میلیمتری باران در چند روز اخیر در پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301708|19:58 - 1403/02/14
نسخه چاپی
بارش‌ ۷۸ میلیمتری باران در چند روز اخیر در پاوه
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای پاوه اعلام کرد: با بارش ۷۸ میلیمتری باران در سامانه اخیر، میزان بارش در پاوه در سال زراعی جاری به ۹۸۲ میلمیتر رسید.

به گزارش هزارماسوله ، مهندس ابراهیم شهریاری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با ورود این توده به جو منطقه، از ساعت ۹ صبح دیروز تا ساعت ۱۵ امروز نیز ۵۲ میلیمتر بارش باران ثبت شده است.

 

وی افزود: میزان بارش باران در سامانه  اخیر در چند روز گذشته هم، ۷۸ میلیمتر گزارش و ثبت شده است.

 

وی ادامه داد: بارش تجمعی سال زراعی به ۹۸۲ میلیمتر رسیده است.

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه گفت: امروز هم مسیر ارتباطی پاوه به مریوان در گردنه تته ، به علت عدم وجود فاکتورهای ایمنی راه، از جمله مه غلیظ و عدم وجود دید افقی کافی و همجنین خطر ریزش کوه به علت‌ تداوم بارش‌های سنگین مسدود شد.

 

شهریاری اضافه کرد: محور هجیج به‌ اورامان به ژالانه نیز به عنوان محور جایگزین مسیر پاوه به مریوان اعلام میگردد.

 

وی افزود: تیم های گشت راهداری پاوه در پی سامانه بارشی اخیر جهت پاکسازی در محورهای مواصلاتی حضور مداوم داشته اند، به طوری که ریزش برداری مسیر های بخش باینگان و نودشه به طور کامل انجام شده است.

 

گفتنی است گردنه تته در دو هفته اخیر بدلیل بارش های قابل توجه برف پس از ۵ ماه مسدودی، بازگشایی شد و هم اکنون نیز به علت عدم وجود فاکتورهای ایمنی، موقتا مسدود شد.

 

۱۶ کیلومتر از این گردنه در حوزه استحفاظی شهرستان پاوه و ۴ کیلومتر دیگر آن در حوزه شهرستان سروآباد استان کردستان قرار دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد