روش كاهش وزن

خانم ها و مشکل چاقی

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 14538|12:41 - 1392/03/04
نسخه چاپی
هزارماسوله:خانم ها، آيا مي دانيد که آموزش تناسب وزن چه کاري مي تواند برايتان انجام دهد؟ با استفاده از اين روش مي توانيد وزن خود را در حد تعادل نگه داريد و همچنين برجستگي ها و فرورفتگي هاي مناسبي را در قسمت هاي مختلف بدن خود به وجود آوريد.

 عضلات بدن سفت و محکم شده و از حالت شل بودن در مي آيند. اين کار به شما نيرو، سلامتي و بدني زيبا مي بخشد. همچنين امکان آسيب هاي بدني در زندگي روزمره و يا در حين انجام ورزش هاي مختلف در حد بسيار زيادي کاهش مييابد. خواب شما تنظيم مي شود، بهتر مي توانيد کار کنيد، استقامت بدني را افزايش داده و خيلي بيشتر مي توانيد از روابط جنسي خود لذت ببريد. در کل بر روي وجوه زندگي شما تاثيرات شگرفي دارد.

مراحل اين دسته از تمرينات براي خانم ها نبايد خيلي متفاوت با آقايون باشد. عضلات خانم ها همانند آقايون است و جاي قرار گرفتن آنها نيز در يک مکان مي باشد. تنها تفاوتي که ميان خانم ها و آقايون وجود دارد، هورمون هايشان است. هورمون تستسترون که در ساخت ماهيچه ها دخالت دارد در مردها خيلي بيشتر از خانم ها ترشح مي شود؛ اين امر در حالي است که بدن خانم ها سرشار از استروژن است که باعث ايجاد چربي و در نهايت چاقي در آنها مي شود. البته منظور من اين نيست که چون شما خانم هستيد و هورمون استروژن در بدن شما به شدت ترشح مي شود بنابراين محکوم به چاقي هستيد. بلکه بايد از چيزي که در بدنمان وجود دارد بهترين استفاده را انجام داده و از آن بهره ببريم. اگر تمرينات تناسب اندام را انجام دهيم به راحتي مي توانيم چربي هاي اضافه بدن خود را از بين ببريم. هر چقدر چربي ها کمتر شوند، متابوليسم (سوخت و ساز) بدن بهبود پيدا مي کند. و در نتيجه خيلي راحت تر مي توانيد کالري بسوزانيد. به نظر جالب است، نه؟ به خواندن ادامه دهيد....

يک بيانيه اي که شايد به گوش اغلب شما رسيده باشد اين است وزن ماهيچه از چربي خيلي بيشتر است. مي توان اينطور توضيح داد که يک کيلو چربي با يک کيلو ماهيچه برابر است اما تنها تفاوتي که وجود دارد اين است که حجم يک کيلو چربي از يک کيلو ماهيچه خيلي بيشتر است و چربي نسبت به ماهيچه فضاي بيشتري را اشغال مي کند. داشتن بدن عضلاني براي شما اين امکان را فراهم مي آورد که خيلي راحت تر و بدون اينکه اضافه وزن پيدا کنيد غذا بخوريد چرا که ماهيچه تنها عضو هميشه فعال بدن مي باشد. زمانيکه بدن شما عضلات ورزيده اي داشته باشند در هر ساعت 50 تا 75 کالري بيشتر مي سوزانيد.

تصور غلطي که من از زبان بسياري از خانم ها مي شنوم اين است که ورزش نميکنند تنها به اين خاطر که اگر آنرا متوقف کنند خيلي بيشتر از گذشته اضافه وزن پيدا ميکنند. خوب، بياييد اين اظهار نظر را تجزيه تحليل کنيم. همه خود را تحت آموزش هاي تناسب اندام قرار مي دهند تا بتوانند چربي هاي بدنشان را به عضله تبديل کنند. آنقدر که چربي به آساني از بين مي رود و به جاي آن ماهيچه ايجاد مي شود، هيچگاه ماهيچه نمي تواند به چربي تغيير شکل پيدا کند. ماهيچه (که از نظر متابوليکي يک عضو فعال است) و چربي (که از نظر متابوليکي غير فعال مي باشد) دو بافت متفاوت هستند که وظايف مختلفي را به عهده دارند. درست مثل قلب و کليه که دو عضو مختلف بوده و عملکرد متفاوتي دارند. حالا سؤالي که من از شما دارم اين است که آيا قلب شما ميتواند تبديل به کليه شود و يا بالعکس؟ اگر جمله بالا درست مي بود پس تمام آدم هاي چاق استعداد بالقوه اي براي رشد ماهيچه در بدن خود داشتند.

براي توضيح تصور غلط مذکور مي توان گفت که برخي از بدن سازهاي حرفه اي براي اينکه خود را براي مسابقات آماده کرده و بدن خود را به حالت مطلوب در آورند و مجبور هستند که به طور فصلي براي اضافه وزن رژيم هاي سختي بگيرند و به همين دليل ممکن است زمانيکه سن آنها افزايش پيدا کرد کمي چاق شوند. اما خودتان ببينيد که اين مطلب با افراد چه مقدار تفاوت دارد؟ اضافه وزن يک دليل بيولوژيک دارد، زمانيکه سن ما افزايش پيدا مي کند متابوليسم بدن روند آرامي را مي گيرد و بدن به کالري کمتري نياز پيدا مي کند. نقطه حائز اهميت اين است که بيشتر افراد از جمله بدن سازها زماني که پا به سن مي گذارند ميزان کالري مصرفي بدنشان را کم نمي کنند که اين عامل به نوبه خود باعث بروز چاقي مي شود.

دليل ديگر اين است که بدن سازها در طول تمرينات سخت خود نياز به غذاي بسيار زيادي دارند به همين دليل اشتهاي آنها به شدت افزايش پيدا مي کند. اگر پس از اينکه ميزان تمرينات کم شد و يا به طور کلي متوقف گشت باز هم همان ميزان غذايي را که قبلا مصرف مي کردند، استفاده کننند نتيجه اي جز چاقي در بر نخواهد داشت.

تمرين و استفاده از غذاهاي مناسب امري ضروري براي زندگي روزمره تمام افراد است. اگر طريقه مناسب آنرا رعايت نکنيد، توده ماهيچه اي کاهش يافته و چربي هايتان افزايش پيدا مي کند. اما به خاطر داشته باشيد که هيچ گاه ماهيچه به چربي تبديل نمي شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد