خداحافظي "جلال طالباني" با رياست جمهوري عراق

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 17880|20:50 - 1392/03/12
نسخه چاپی
هزارماسوله:"جلال طالباني" رئيس جمهور عراق تا چند هفته ديگر از سمت خود كناره گيري می کند.
به گزارش هزارماسوله:  اخبار رسيده از منطقه كردستان عراق حاكي از آن است كه "جلال طالباني" رئيس جمهور اين كشور تا چند هفته ديگر از سمت خود كناره گيري خواهد كرد. 

گفتني است به رغم اينكه چند روز پيش تصاويري از طالباني توسط شبكه هاي تلويزيوني و ماهواره اي عراقي منتشر شد كه نشان مي داد او روي صندلي نشسته و در حال صحبت كردن با اطرافيان خود است، اما تيم پزشكي طالباني دو هفته پيش با انتشار گزارشي در مورد وضعيت جسمي وي از بهبود نسبي حال او خبر داده بود،‌ اما اين تيم پزشكي اعلام كرده اند كه رئيس جمهور عراق ديگر قادر به فعاليت نيست.

بر همين اساس پست رياست جمهور تا چند هفته ديگر به جانشين "جلال طالباني" سپرده خواهد شد. درباره جانشين احتمالي طالباني اخبار دقيقي در دست نيست اما اصلي ترين گزينه هاي احتمالي خانم "هیرو ابراهیم احمد" همسر طالباني و نيز "برهم صالح" از سياستمداران سرشناس "كرد" در عراق به شمار مي روند. 

از سوي ديگر اخبار رسيده از بغداد پايتخت عراق حاكي از آن است كه "نوري مالكي" نخست وزير اين كشور طي چند روز آينده به مناطق كردنشين سفر خواهد كرد تا با مقامات ارشد "كرد"،‌ ديدار و گفتگوهايي انجام دهد. 

اخبار و اطلاعاتي درباره مضمون و محتواي مذاكرات مالكي با مقامات "كرد" در دست نيست اما بدون شك اوضاع نابسامان و بحران مناطق غرب عراق و نيز جانشيني "جلال طالباني" از مهم ترين محورهاي مذاكرات نخست وزير عراق در اين سفر خواهد بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد